Companii

Radu, Zorzolan si Mihet detin 10% din retailul de fashion

07.01.2009, 19:00 139

Cei trei antreprenori romani au reusit in ultimii ani sa aduca pe piata locala 25 de branduri dintre care doar unul autohton si sa deschida pana la 168 de magazine in toata tara, in conditiile in care in cele 40 de malluri operationale sunt peste 1.500 de magazine de textile, potrivit estimarilor ZF.

Astfel, cei trei proprietari ar putea detine peste 10% din retailul modern de fashion, cifra de afaceri cumulata a celor trei grupuri depasind 70 mil. euro, potrivit ultimelor date disponibile.
Familia Mihet ruleaza afaceri de peste 35 de milioane de euro, in timp ce divizia de fashion ii aduce lui Octavian Radu 14 mil. euro, iar AAV Group a estimat pentru 2008 afaceri de 20 mil. euro. Oamenii de afaceri romani au intrat astfel in competitie cu companii internationale importante ca Inditex, Solmar sau Azadea Group, care au adus in Romania alte cateva zeci de branduri care au imbogatit oferta din centrele comerciale deschise la nivel national si implicit au condus la o dezvoltare rapida a pietei.
Familia Mihet a pus pe picioare in 1994 compania Staff Collection prin care a inceput sa produca si sa comercializeze articole de imbracaminte sub brandul House of Art.
In tot acest timp, House of Art a devenit cea mai mare retea de magazine de imbracaminte autohtone, numarand pana la 65 de unitati, alcatuind astfel topul companiilor romanesti de textile alaturi de Leonardo si Jolidon.
Mai mult, actionarii House of Art s-au aruncat in lupta cu concurenta straina, Steilmann avand peste 60 de magazine, iar Kenvelo peste 40 de unitati, potrivit datelor existente in piata.
Cu toate acestea, actionarii House of Art nu s-au limitat la o dezvoltare pe verticala, ci au hotarat sa isi imbogateasca portofoliul cu alte branduri, de acesta data internationale.
Asa au aparut marcile Levi's, Fox sau Dockers, administrate de aceasta data printr-o noua firma-Corssa.
In prezent, magazinele Levi's, care comercializeaza articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, in mare parte din denim, au ajuns la un numar de 25 de unitati, in timp ce brandul Fox, care se adreseaza segmentului tanar, numara 40 de locatii, iar articolele Dockers se gasesc intr-un magazin monobrand si in alte trei multibrand deschise in Brasov, Oradea si Chisinau alaturi de articole Levi's sau Fox.
Au urmat brandurile Laline (cosmetice si parfumuri) si Fornarina (imbracaminte, incaltaminte, accesorii) care au imbogatit portofoliul familiei Mihet, care a ajuns la sapte branduri.
De cealalta parte, oamenii de afaceri Octavian Radu si Vicentiu Zorzolan si-au impartit francizele pe care le aveau, AAV Group si Fashion Retail Group in septembrie 2007, primul ramanand cu brandul Debenhams, in timp ce Zorzolan a preluat conducerea pentru Esprit, Springfield si Woman'Secret.
Din acel moment, ambii au mizat pe piata de fashion. Daca Vicentiu Zorzolan si-a mai completat oferta cu alte doua branduri, Octavian Radu, proprietarul grupului RTC, a adus nu mai putin de 12 branduri.
AAV Group a deschis pana acum 12 magazine, dintre care cinci sub brandul Esprit, cinci sub Springfield si doua cu lenjeria Woman' Secret. In februarie insa va intra cu celelalte doua branduri contractate, Cortefiel (un magazine in Plaza Romania) si Peacocks (doua magazine in Plaza Romania si in Suceava), cea de-a doua marca de imbracaminte targetand persoane cu venituri medii si submedii.
O dezvoltare mai rapida a avut-o Rafar, divizia de fashion a RTC, care a ajuns la 20 de unitati, Debenhams fiind lider cu 6 magazine in marile orase ale tarii.
Alegerea brandurilor s-a facut dupa un plan bine gandit.
"Vrem sa acoperim toate targeturile si toate nivelurile de pret", a spus Ramona Stanciulescu, director executiv al Rafar. In prezent, harta conturata de conducerea Rafar este aproape acoperita.
 "Avem branduri pentru persoanele cu venituri peste medie ca Mandarina Duck (un magazin) sau Sacoor Brothers (doua magazine), ne adresam copiilor cu Kanz si Pablosky (un magazin) sau tinerilor cu venituri mai mici cu Forever 18 (doua magazine)", continua directorul executiv al companiei, care si-a luat masuri de precautie pentru criza financiara despre care se vorbeste din ce in ce mai des si care va afecta intr-o mai mica sau mai mare masura si retailul de fashion.
"Daca scade bugetul alocat cumparaturilor de fashion, ne asteptam la translatari de la brandurile mai scumpe la cele care se adreseaza oamenilor cu venituri mai mici. Noi intram cu branduri care se adreseaza tuturor categoriilor si ne dezvoltam acolo unde dinamica va fi mai mare", subliniaza Stanciulescu, care si-a imbogatit portofoliul de branduri si cu produse de lux in magazinele Bally si Catwalk.
 
 
 
Businessul de fashion al romanilor
 
Familia Mihet:
  • 136 de magazine
  • 7 branduri
  • vanzari 2008: 35 mil. euro
 
Octavian Radu:
  • 20 de magazine
  • 12 branduri
  • vanzari 2008: 14 mil. euro
 
Vicentiu Zorzolan:
  • 12 magazine
  • 5 branduri
  • vanzari 2008: 20 mil. euro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO