Companii

Realitatea din consum în 2022: Vânzările de bunuri FMCG în comerţul modern au crescut cu peste 17%, dar de fapt aproape tot plusul e ţinut în spate de scumpiri. În volum, avansul e de nici 3%

Realitatea din consum în 2022: Vânzările de bunuri...

Autor: Cristina Roşca

17.02.2023, 00:07 302

♦ La unele bunuri alimentare de bază, precum uleiul, lactatele sau bunurile de băcănie, există de fapt o scădere a consumului în volum - ca număr de unităţi/bucăţi achiziţionate, şi asta pentru că preţurile au crescut şi cu peste 30%, fapt ce i-a determinat pe oameni să îşi raţionalizeze cumpărăturile.

Vânzările de bu­nuri de larg con­sum - adică pro­duse alimen­ta­re, băuturi, arti­cole de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei - în co­merţul modern au crescut anul trecut cu puţin peste 17%, un ritm accelerat, care în mod normal ar fi indicat un apetit major pentru shopping.

Anul trecut însă, avansul a fost susţinut aproape exclusiv de scumpirile pe bandă rulantă ce au avut loc în toate do­meniile.

Astfel, vânzările în volum – cel mai concludent indicator pentru consumul privat – au crescut cu sub 3%, restul fiind efectul inflaţiei, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.

Cifrele fac referire la vânzările din comerţul modern, adică cele din hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry şi proxi­mitate modernă. Nu sunt in­cluse aici reţelele locale şi magazinele tradiţionale. Şi în cazul lor, vânzările au fost pe plus din cauza inflaţiei, dar în volum se remarcă o scădere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO