Companii

Red Bull, vanzari de 10,3 mil. euro si o cota de 70% din piata

22.10.2007, 14:39 359

Compania Red Bull Romania a inregistrat vanzari de 10,3 mil. euro (34 mil. lei) in retail in primele opt luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006, ceea ce reprezinta aproximativ 70% din piata bauturilor energizante, potrivit datelor Nielsen citate de Red Bull.
Cantitativ, vanzarile in retail ale producatorului de bauturi energizante au ajuns in primele opt luni la 1,4 milioane de litri, in crestere cu 87% fata de perioada similara din 2006. Evolutia companiei este in ritm cu cresterea pietei de profil inregistrata in acest an.
In 2007, compania a inregistrat cele mai mari vanzari in sezonul estival, tendinta remarcata de altfel pe intreaga piata de profil. Cresterile din aceasta vara au culminat in luna august, cand consumul in retail a ajuns la 3 mil. euro (9,8 mil. lei), dintre care 1,7 mil. euro (5,58 mil. euro) au reprezentat vanzarile Red Bull.
Bauturile energizante au inregistrat vanzari in retail de aproape 8 mil. euro in primele opt luni ale anului trecut. Primele trei companii pe piata, dupa cota detinuta in retail, au fost in 2006 Red Bull Romania (cu brandul Red Bull), Coca-Cola HBC (cu Burn) si Dacardi Impex (Power Horse si Red Force), potrivit datelor Nielsen.
Producatorul austriac Red Bull este prezent pe piata locala din anul 1996, prin importuri, si a infiintat o subsidiara in Romania in 2004. Scopul a fost imbunatatirea distributiei si a prezentei produselor sale in magazinele din retailul romanesc. Potrivit ultimelor date disponibile, cifra de afaceri a Red Bull Romania in 2005 a fost de 10 mil. euro, de aproape cinci ori mai mare fata de anul precedent. Din 2005, consumul de Red Bull in retail s-a apropiat de cel din comert datorita dezvoltarii distributiei, potrivit datelor companiei.
Red Bull a fost prima bautura energizanta aparuta pe piata autohtona. Coca-Cola, al doilea mare jucator si leaderul pietei soft drinks din Romania, a intrat pe acest segment in anul 2001 cu Burn.
Competitia s-a intensificat in ultimii doi ani, odata cu intrarea pe piata a mai multor produse importate, dar si a unor bauturi energizante produse local. Distribuitorul de produse alimentare Whiteland a lansat in 2006 brandurile Amaze si Tantra, acesta din urma fiind prima bautura exotica (cu usoare efecte afrodiziace) de pe segmentul energizantelor.
Si Interbrands, cea mai mare companie de distributie din Romania, a intrat pe piata bauturilor energizante la jumatatea anului trecut, prin importul produselor Rockstar.
Recent, compania European Drinks, cel mai mare jucator autohton pe piata soft drinks, a atacat segmentul bauturilor energizante cu Rienergy, un produs pozitionat pe segmentul inferior de pret. Compania mizeaza pe volume mari de vanzari, folosindu-se de sistemul de distributie al grupului care ii asigura o acoperire mare atat in mediul rural, cat si in cel urban.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO