Companii

Regis Mougel, Auchan: Marja noastra comerciala este la 60% din nivelul marjei de pe piata franceza

21.03.2008, 17:25 46

Mihaela Popescu
Marjele comerciale practicate de retailerul Auchan in Romania sunt, in medie, de 12-13%, in timp ce pe piata franceza media in aceeasi retea este de 22%, a declarat pentru ZF Regis Mougel, directorul retelei de hipermarketuri Auchan Romania.
Declaratia oficialului Auchan vine dupa ce reprezentantii retailerilor si ai patronatelor si sindicatelor din industria alimentara au avut o intalnire la Ministerul Agriculturii, dupa ce acestia din urma i-au acuzat pe comercianti ca aplica taxe care duc la cresterea preturilor si scad profitabilitatea furnizorilor.
"In Romania lucram cu o marja comerciala mult mai mica decat in Franta, ceea ce este logic, tinand cont de gradul de dezvoltare al pietei romanesti si de puterea de cumparare a consumatorilor locali", afirma Mougel.
El este de parere ca discutiile dintre retaileri si producatorii romani trebuie sa se axeze pe confruntarea marjelor de castig si pe impactul politicilor comerciale asupra consumatorului final.
Patronatele din industria alimentara au acuzat marile lanturi de magazine ca practica taxe "ascunse" si ca au practici anticoncurentiale.
Mougel spune insa nu exista taxe ascunse pentru furnizori, pentru ca toate incasarile retelei sale se realizeaza pe baza contractelor semnate de companie cu furnizorii sai.
In prezent, Auchan Romania are circa 1.100 de furnizori, dintre care aproximativ 700 sunt intreprinderi mici si mijlocii cu capital romanesc.
"Nu impunem un pret de vanzare furnizorilor cu care colaboram", afirma Mougel. Directorul francez mai spune ca, in timp, producatorii autohtoni va trebui sa-si adapteze marjele de castig la media de pe piata din vestul Europei, care este in jur de 13-15%, fata de 30% la nivel local, si sa se preocupe mai mult de eficientizarea productiei. Directorul Auchan a mai spus ca nu se poate vorbi de monopolul retailerilor internationali in comertul romanesc, atat timp cat nu exista nicio forma de colaborare intre retelele active pe piata.
Aceeasi idee a fost subliniata ieri si de Andreea Mihai, directorul de marketing al retailerului Carrefour, la o conferinta organizata de companie.
Recent si oficialii grupului german Metro au sustinut ca reteaua nu a fost implicata in acorduri de impunere a preturilor sau in alte practici ilegale.
Ministerele Agriculturii, Finantelor si cel al Comertului vor stabili un grup de lucru care sa elaboreze un ghid de bune practici pentru retaileri si producatorii din industria alimentara, a anuntat ministrul agriculturii Dacian Ciolos, dupa intalnirea cu cele doua parti.
In plus, Consiliul Concurentei a anuntat ca a inceput saptamana trecuta o investigatie "de analiza" in comertul cu bunuri de larg consum, care va stabili daca exista suficiente motive pentru inceperea unei anchete in randul retailerilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO