Companii

Regis Mougel, Auchan: Vom avea o politica de discount generalizat caracteristica pietelor mai putin mature

Regis Mougel, Auchan: Vom avea o politica de discount generalizat caracteristica pietelor mai putin mature

Regis Mougel, directorul general al Auchan Romania: Hipermarketurile se potrivesc mai bine pietei locale, Romania fiind o tara cu populatie numeroasa, iar segmentul hipermarketurilor este mai putin dezvoltat decat cel al supermarketurilor, pe care activeaza deja numeroase companii internationale.

07.11.2006, 16:37 137

Regis Mougel, directorul general al Auchan Romania, cel mai nou jucator pe piata locala de retail, spune ca primele magazine de pe piata romaneasca vor fi hipermarketuri, pentru ca segmentul este inca neacoperit, spre deosebire de piata supermarketurilor.
Retailerul francez Auchan isi va dezvolta o retea pe piata locala intr-un ritm de doua magazine noi pe an, in primii doi ani extinderea fiind mai agresiva.
Francezii vor ataca anul viitor si piata din provincie, avand planificate trei deschideri de hipermarketuri in Cluj-Napoca, Targu Mures si Pitesti, prin investitii medii de 40 mil. euro pe unitate. Auchan a deschis ieri primul hipermarket din Romania localizat in cartierul Titan din Bucuresti, urmand ca anul viitor sa inaugureze al doilea magazin din Capitala, in incinta unui mall din Berceni.
"Hipermarketurile se potrivesc mai bine pietei locale, Romania fiind o tara cu populatie numeroasa, iar segmentul hipermarketurilor este mai putin dezvoltat decat cel al supermarketurilor, pe care activeaza deja numeroase companii internationale", afirma Regis Mougel.
Mougel da ca exemplu piata franceza, unde Auchan a ajuns la un numar de 120 de hipermarketuri, la o populatie de 60 de milioane de locuitori, pentru a evidentia potentialul pietei locale.
Cu toate acestea, Romania este inca departe de Franta la puterea de cumparare a consumatorilor, ceea ce i-a determinat pe francezi sa puna in aplicare politica de preturi mici.
"Vom avea o politica de discount generalizat pe care o aplicam, de obicei, in tarile in care piata nu este matura, precum Rusia si Romania", mentioneaza Regis Mougel.
Mougel mai spune ca o problema a pietelor emergente precum Romania este gasirea terenurilor datorita complicatiilor de ordin juridic, revendicari sau retrocedari. In plus, pretul terenurilor a crescut foarte mult in ultimii ani, ca si costurile de constructie, fiind una dintre marile provocari pe care nou-venitii din retail le intampina pe piata.
Cladirea in care se afla primul hipermarket Auchan apartine dezvoltatorului imobiliar Interalfa, cu care compania franceza colaboreaza in prezent pentru inchirierea spatiului.
Locatia din Titan a necesitat investitii totale de 40 mil. euro, incluzand investitia dezvoltatorului.
A doua locatie Auchan din Capitala va fi si ea inchiriata, insa Mougel spune ca ia in calcul si varianta achizitionarii terenurilor pentru viitoarele magazine.
Auchan are aproximativ 60.000 de produse listate in magazinul din Titan, pe o suprafata de vanzare de 16.000 de metri patrati. Pe segmentul alimentar, compania colaboreaza cu furnizori autohtoni, in proportie de peste 90%, insa jumatate din produsele non-food (nealimentare) provin din import, potrivit datelor Auchan.
"Avem mai multe centrale de achizitii in Europa sau in China, de unde ne aprovizionam si pentru piata romaneasca. Unele categorii de produse electronice nu se fabrica in Romania si trebuie importate", adauga Mougel.
Auchan detine in Romania societatea Mgv Distri-Hiper SA care exploateaza hipermarketurile si galeriile comerciale Immochan situate in aceleasi locatii.
Pe piata romaneasca, Auchan concureaza direct cu lanturile internationale Carrefour, Cora, Real (divizie a grupului Metro), dar si cu grupul Pic, o companie cu capital 100% autohton.
Hipermarketurile vor fi cel mai important canal al comertului modern anul viitor, cand vor atinge o cota de 17% din retailul de bunuri de larg consum, potrivit estimarilor companiei de cercetare MEMRB Romania Retail Tracking Services.
Noile intrari din piata, dar si extinderea retelelor deja prezente vor duce numarul hipermarketurilor la 39 de unitati la sfarsitul anului viitor, fata de aproximativ zece in anul 2005.
Comertul traditional detine inca o cota de piata de peste 70%, insa retailul modern va inregistra o crestere cu pana la 50% la orizontul anului 2010, potrivit estimarilor celor mai importanti jucatori din piata.
Dezvoltarea comertului modern se va baza in urmatorii ani pe extinderea hipermarketurilor, dar si pe magazinele de tip discount. Retelele de magazine discount vor totaliza 200 de magazine la sfarsitul anului viitor si vor ajunge la o cota de 10% din retailul de bunuri de larg consum, arata datele MEMRB.
In schimb, magazinele de tip cash & carry, o alta forma a comertului modern, vor inregistra o scadere a cotei de piata pana la aproximativ 10% anul viitor, in principal datorita stagnarii numarului de magazine.
La nivel international, Auchan detine patru divizii: hipermarketuri, supermarketuri, banca Accord si centrele comerciale Immochan.
Auchan este o companie de familie, infiintata de Gerard Mulliez in anul 1961, in Franta. Dupa extinderea pe piata franceza, Auchan a intrat la sfarsitul anilor '90 pe mai multe piete externe, ajungand in prezent sa detina 365 de hipermarketuri, 664 de supermarketuri, 307 centre comerciale Immochan si banca Accord.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO