Companii

Renault Laguna Estate: break cu veleitati premium in segmentul mediu

Renault Laguna Estate: break cu veleitati premium in segmentul mediu

Pretul noului Laguna Estate si motor diesel 2,0l dCi, cu echiparea Dinamique, este de 23.800 de euro, cu TVA inclusa

23.04.2008, 14:11 89

In 2007 clasa medie a inregistrat un volum de 16.839 de automobile, in crestere cu aproape 24% fata de anul precedent, ritm care s-a mentinut si in primul trimestru al acestui an.
In cadrul acestui segment Renault a lansat in primavara acestui an cea de-a treia generatie a modelului Laguna, cu un target pentru 2008 de 900 de unitati, similar cu cel realizat de Skoda Superb in 2007.
Concomitent cu lansarea versiunii sedan, Renault a lansat pe piata locala si Laguna Estate.
Daca la capitolul design diferentele dintre cele doua versiuni se rezuma la partea din spate - unde trebuie subliniat ca luneta poate fi actionata independent fata de hayon, facilitand accesul la portbagaj in locurile stramte, avantajul versiunii Estate se remarca in primul rand la portbagaj, care are in acest caz un volum de 508 litri, fata cel de 450 de litri la sedan.
In portbagaj sunt prezente mai multe spatii de depozitare inclusiv pe peretii laterali ai portbagajului.
Noua Laguna a marcat pentru Renault si intrarea in "cursa" pentru calitate, ale carei urmari sunt remarcate la interior. Materialele utilizate in habitaclu, alaturi de finisari, sunt la nivelul segmentului premium, egaland chiar si modele precum Audi A4 sau Mercedes-Benz
C-Klasse, inclusiv tapiseria piele-textil care face parte din echiparea Dinamique. Avand in vedere ponderea ridicata a vanzarilor modelelor diesel, am testat modelul Laguna Estate echipat cu motorizarea diesel de 2,0 litri dCi, care furnizeaza 150 CP, valoare peste cea de 140 CP a concurentei, si un cuplu motor maxim de 340 Nm la 2.000 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte, bine etajata.
Cu toate ca motorul prezinta efectul de "gol turbo" sub nivelul de 1.800 rpm, peste acesta se dovedeste elastic, cu o usoara tenta sportiva - acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 9,7 secunde.
Principalul avantaj al acestei versiuni il reprezinta costurile scazute de intretinere.
Spre exemplu, prima revizie, la 15.000 km implica un cost de aproximativ 333 de lei, care acopera schimbarea uleiului si a garniturii de ulei, a filtrului de ulei, a filtrului de aer si a celui de polen pentru habitaclu, precum si manopera care in service-urile Renault este de aproximativ 14 euro/ora.
Pretul modelului testat, cu echiparea Dinamique, este de 23.800 de euro, cu TVA inclusa, in contextul in care acesta include printre altele jante din aliaj de 17 inchi, climatizare automata cu doua zone, sistem ESP si tapiserie din piele si material textil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO