Retail&Agrobusiness

Grupul Agricola merge spre afaceri de 770 mil. lei în 2018 după un avans de 13% la S1

Grupul Agricola merge spre afaceri de 770 mil. lei în...

Autor: Roxana Rosu

26.07.2018, 00:05 391

Grupul de firme Agricola din Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii, a înregistrat în primele şase luni ale anului o creştere de 13% a cifrei de afaceri, până la 358 milioane lei, avans susţinut de evoluţia tuturor companiilor din grup care produc şi vând sub brandul Agricola.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a grupului, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri de 225 mi­lioane lei, în creştere cu 15,86% faţă de anul trecut.

„Cifra de afaceri obţinută este rezultatul unei creşteri cantitative cu 3% a consumului de carne de pasăre faţă de 2017, pe de o parte, dar, în special, este rezultatul creşterii cantitative a vânzărilor Agricola de produse diferenţiatoare, cu valoare adăugată mare, şi mă refer aici la Puiul Familist, Gama Uşor de Gătit, Puiul Fericit şi Puiul Fermierului. În cazul Puiului Fericit, cu creştere lentă, rezultatele arată o creştere a volumelor vândute de 57%. Strategia noastră este de a creşte vânzările de pui cu creştere lentă, în ritmul în care şi piaţa doreşte acest lucru şi să inovăm în continuare“, declară Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

O altă firmă din grup, Salbac, şi-a majorat afacerile cu 9%, la 60 milioane lei, în condiţiile în care vânzările de salamuri crud-uscate s-au majorat cu 10% în valoare, respectiv 7,39% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor de 7,78%, respectiv o creştere valorică de aproape 10%.

Categoria de semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a avansat la şase luni cu 20% (24,52 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creştere de 12,88% în volum, în special din exporturi în ţările UE.

La ouăle proaspete, obţinute la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat în primul semestru o creştere de 22,7% a vânzărilor volumice (37,7 mil. ouă) şi o creştere valorică de 30%.

Grupul a avut în 2017 o cifră de afaceri totală de 683 mil. lei, cu 5,31% mai mare decât cea înregistrată anul precedent, în condiţiile în care în cursul anului 2016 grupul a făcut exit din businessurile GA-Nutriţie Animală SA şi Suinprod SA.

Dacă va menţine ritmul de creştere din S1, grupul va merge către afaceri de 770 mil. lei în 2018.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO