Veniturile magazinelor moderne de proximitate, precum Carrefour Express sau Shop&Go (Mega Image), vor creşte în acest an cu aproape 102%, cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă PMR.
Veniturile acestor magazine merg spre 2,5 miliarde de lei în contextul în care anul trecut erau estimate la circa 1,3 milioane de lei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor anterioare din piaţă.
„Magazinele moderne de proximitate au avut până anul trecut cea mai mică pondere în totalul comerţului în România şi Slovacia. Totuşi, în România, ponderea este de aşteptat să crească rapid datorită dezvoltării accelerate a brandurilor Shop&Go, dezvoltat de Delhaize Group (Mega Image, n.red.) şi Carrefour Express“, spun reprezentanţii PMR.
În România aceste magazine s-au dezvoltat în ultimii trei-patru ani când lanţurile moderne de comerţ au început să atace segmentul dominat până atunci de micii comercianţi tradiţionali care se poziţionaseră la parterul blocurilor şi în inima cartierelor dormitor. Cu magazine ce măsoară în medie 100 mp, reţelele moderne au început să se aşeze în aceste spaţii.
Până în prezent Mega Image a deschis circa 190 de magazine Shop& Go, iar Carrefour a ajuns la 46 de unităţi Express. Grupul francez are şi şapte magazine de proximitate moderne, dar pentru mediul rural sub brandul Contact.