Retail&Agrobusiness

Philip Morris International a ajuns la un acord cu Altria Group privind vânzarea IQOS, liderul mondial în categoria produselor fără fum, în SUA, cea mai mare piaţă a produselor fără fum din lume

Jacek Olczak, Chief Executive Officer PMI

Jacek Olczak, Chief Executive Officer PMI

Autor: Cristina Bellu

21.10.2022, 11:10 278

Philip Morris International a anunţat vineri un acord cu Altria Group, prin care compania va avea toate drepturile de a comercializa vânzarea IQOS pe piaţa din SUA după data de 30 aprilie 2024.

Producătorul de ţigarete va plăti 2,7 miliarde de dolari în această tranzacţie, din care 1 miliard de dolari au fost plătiţi la începutul acordului, iar restul sumei, de 1,7 miliarde de dolari, plus dobânda, va fi plătit până cel târziu în iulie 2023.

Compania a fost asistată în tranzacţie de Banca de investiţii Barclays.

„Acest acord, care conferă PMI drepturi depline de comercializare a IQOS în SUA, în aproximativ 18 luni, oferă o cale clară prin care să se atingă întregul potenţial al produsului pe cea mai mare piaţă de produse fără fum din lume şi valorifică angajamentul strategic şi financiar total al PMI pentru succesul IQOS”, spune Jacek Olczak, Chief Executive Officer PMI.

Acordul iniţial dintre cele două companii, prin care s-a stabilit un calendar pentru comercializarea  în SUA a produselor care încălzesc tutunul fără să îl ardă, a fost anunţat în 2013. Acesta cuprindea aspecte legate de deţinerea de către Altria a anumitor drepturi de proprietate intelectuală în S.U.A. în legătură cu tehnologia IQOS, care au fost dezvoltate înainte de separarea de PMI, în 2008.

În urma autorizării IQOS pentru vânzare în SUA în 2019, acordul a acoperit un termen iniţial de comercializare de 5 ani pentru acest produs până în aprilie 2024, cu o posibilă reînnoire – pe baza anumitor obiective de performanţă – care ar fi acoperit un al doilea termen de 5 ani până în aprilie 2029.

Philip Morris International consideră că IQOS reprezintă o oportunitate de creştere foarte importantă pentru produsele fără fum pe piaţa americană, a cărei valoare de retail reprezintă aproximativ 60% din cea a restului lumii, cu excepţia Chinei.

„Suntem pregătiţi să investim în IQOS pentru a-l introduce pe piaţă la scară largă în SUA, valorificând capacităţile dovedite ale motorului nostru comercial excepţional, a cărui activitate se va derula la nivel naţional în timpul perioadei de tranziţie până pe 30 aprilie 2024.”, spune Jacek Olczak.

PMI este deja foarte avansată în planurile sale de comercializare a IQOS în SUA şi se pregăteşte pentru producţia internă, depuneri de dosare de autorizare importante – inclusiv  cereri de precomercializare a produselor din tutun (PMTA) pentru ILUMA în a doua jumătate a anului 2023 - precum şi dezvoltarea capacităţilor de vânzare, distribuţie, retail, programe adresate satisfacţiei consumatorului  şi servicii de asistenţă în SUA în următoarele 18 luni.

„Planurile noastre comerciale includ lansări la scară largă în oraşe şi regiuni cheie, cu un progres rapid către o prezenţă naţională, şi credem că produsele IQOS care încălzesc tutunul fără să îl ardă ar putea reprezenta aproximativ 10% din volumul total al unităţilor de ţigări şi tutun încălzit din SUA până în 2030. Estimăm un profit la nivelul industriei în SUA de peste 20 de miliarde de dolari în 2021, susţinut de o marjă superioară pe unitate în comparaţie cu media pieţei internaţionale a PMI”, a mai spus Jacek Olczak.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO