Retail&Agrobusiness

Vânzările Heineken în România au scăzut anul trecut, din cauza condiţiilor economice şi a vremii

Vânzările Heineken în România au scăzut anul trecut,...

Autor: Luiza Chiroiu

11.02.2015, 10:57 377

"Volumul de bere a scăzut în România anul trecut cu aproximativ 5% din cauza vremii nefavorabile şi a condiţiilor economice. Profitabilitatea s-a îmbunătăţit datorită iniţiativelor conducerii legate de portofoliul de produse şi generarea de venituri, precum şi datorită eficientizării costurilor", se arată în raportul Heineken.

La nivel Europei Centrale şi de Est, volumul vânzărilor de bere a scăzut cu 4,4%, la 42,3 milioane de hectolitri, în condiţiile în care declinul vânzărilor din Rusia, Polonia, România şi Cehia nu a putut fi contrabalansat de avansul înregistrat în Serbia, Germania, Austria şi Ungaria.

Venitul consolidat din vânzări în regiune a scăzut cu 7,4% anul trecut faţă de 2013, la 2,86 de miliarde de euro de la 3,1 miliarde de euro, în timp ce venitul pe hectolitru a coborât cu 2,7%, la 65 de euro.

În bază organică, vânzările Heineken din Europa Centrală şi de Est au scăzut cu 3,7%, iar venitul pe hectolitru a urcat cu 1,4%.

La nivelul grupului, profitul net a crescut cu 11% anul trecut comparativ cu 2013, la 1,51 miliarde de euro de la 1,36 miliarde de euro, în timp ce veniturile consolidate au crescut cu 0,3%, la 19,25 miliarde de euro.

Heineken are patru fabrici în România, la Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO