Companii

Retailul de mobila ar putea ajunge la 1,1 mld. euro

06.03.2007, 18:30 11

Piata mobilei din Romania a inregistrat o crestere medie anuala de doua cifre in perioada 2002-2006, iar estimarile pentru anul 2011 indica un ritm de crestere similar, ceea ce ar putea duce valoarea acestui sector la 1,1 mld. euro, potrivit unui studiu al companiei InterBiz Group, specializata in realizarea de analize sectoriale.
"In Romania segmentul de mijloc al mobilei este dominant, dar in viitorul apropiat piata se va polariza pe segmentele economic si premium, din punct de vedere al preturilor. Aceasta tendinta ofera oportunitati bune pentru mai multi jucatori. De asemenea, se observa o tendinta de specializare a micilor jucatori", se arata in studiul InterBiz Group.
Astfel, in intervalul 2002-2006, mobila de pe segmentul premium a inregistrat cea mai mare rata de crestere datorita puterii de cumparare si unei oferte mai variate venite din importuri, potrivit studiului.
La sfarsitul anului trecut, vanzarile de mobilier pe piata interna au fost de aproximativ 560 mil. euro, potrivit estimarilor jucatorilor din domeniu. Piata ar putea consemna anul acesta un ritm de crestere de 10%, dublu fata de cel de anul trecut. Motorul cresterii pietei va fi reprezentat de numarul mare de ansambluri rezidentiale care urmeaza sa fie finalizate in acest an.
Pe de alta parte, comertul cu mobilier pe segmentul mediu a devenit din ce in ce mai concentrat in jurul a cinci jucatori care si-au marit ponderea de la 52,5% in 2004 la 63,6% in 2006. "Acesta evolutie se datoreaza investitiilor in lanturi de magazine ale Mobexpert, Elvila si Staer", arata studiul.
Producatorii romani de mobila detin aproximativ 55% din piata interna, in timp ce importurile au ajuns la circa 45% din piata. Totodata, anul 2007 va marca si intrarea pe piata locala a celui mai mare retailer de mobila, IKEA, in urma unei investitii de 25 mil. euro. Intrarea IKEA va pune presiune pe preturi, intrucat segmentul pe care il tintesc este cel al persoanelor cu venituri medii.
Concurenta IKEA se va resimti mai mult la nivelul retailerilor locali de dimensiuni medii, cu o politica redusa de preturi. In ceea ce priveste companiile care se pozitioneaza pe segmentul superior de pret, presiunea nu va fi la fel de puternica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO