Companii

Reteaua de discount Penny Market XXL intra cu magazine mari in centre comerciale

Reteaua de discount Penny Market XXL intra cu magazine mari in centre comerciale

Reteaua Penny Market XXL numara la finalul anului trecut 5 unitati

07.03.2008, 15:41 286

Recent, reteaua a deschis la Brasov al saselea magazin Penny Market XXL de pe piata locala si singura unitate amplasata intr-un centru comercial, Unirea Shopping Center. Magazinul are o suprafata de vanzare de 1.800 de metri patrati si a implicat investitii de 500.000 de euro in amenajarea spatiului.
"In prima zi de la deschidere, numarul clientilor in noul magazin din Brasov a depasit 6.000. Pentru 2008 mai avem planificat inca un magazin Penny Market XXL", au declarat reprezentantii Penny Market Romania.
Compania a raportat o cifra de afaceri bruta (inclusiv TVA) de 253,7 mil. euro pentru anul 2007, in crestere cu aproape 40% fata de perioada anterioara. La finele anului, reteaua numara 50 de unitati pe piata locala, dintre care 5 Penny Market XXL.
Anul trecut, discounterul si-a dublat ritmul de expansiune in Romania, de la 10 deschideri in 2006 ajungand la 20 de inaugurari in 2007. Investitiile in expansiune s-au ridicat la aproximativ 43 mil. euro anul trecut, potrivit datelor Rewe. In 2008, compania si-a planificat expansiunea retelei prin deschiderea a 20-25 de magazine Penny Market si a doua unitati de dimensiuni mai mari (Penny Market XXL). Investitiile in extindere ar putea depasi si in acest an valoarea de 40 mil. euro, potrivit estimarilor.
Grupul german Rewe, al doilea mare jucator in comertul cu bunuri de larg consum din Romania, mai detine pe piata locala retelele Billa (supermarketuri) si Selgros (magazine cash & carry).
Anul trecut, Rewe a inregistrat vanzari de 1,45 miliarde de euro pe piata romaneasca, in crestere cu 38% fata de 2006. La finele anului, cele trei divizii ale sale active la nivel local insumau 94 de magazine, dintre care 16 unitati Selgros si 28 de supermarketuri Billa.
Penny Market concureaza cu retelele de magazine Profi, Plus Discount si MiniMax, pe un segment care detine aproximativ 5-6% din vanzarile de bunuri de larg consum din Romania, potrivit datelor GfK din prima jumatate a anului 2007. Anul trecut, numarul magazinelor detinute de discounteri aproape s-a dublat, ajungand la circa 200 de unitati, prin investitii de aproximativ 100 mil. euro. Jucatorii de pe acest segment si-au planificat investitii de 90-120 mil. pentru 2008, vizand deschiderea a 65-75 de unitati, in total, pe piata romaneasca.
Pe piata va intra in urmatoarea perioada un nou competitor puternic de talie internationala, Lidl. Reteaua Lidl din Germania are deja cateva terenuri achizitionate si si-ar putea face intrarea oficiala in Romania prin deschiderea mai multor magazine simultan, potrivit unor surse din retail.
Magazinele discounter sunt caracterizate printr-o sortimentatie redusa fata de alte magazine din comertul modern, o prezentare mai simpla a produselor si o suprafata de vanzare mica, in medie 600 - 1.000 de metri patrati. Pe de alta parte, pot gasi mai usor spatii noi pentru inchiriere sau achizitie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO