Companii

Reteaua MiniMax vrea afaceri de 80 mil. euro si 50 de magazine

20.04.2010, 23:14 39

Reteaua de magazine alimentare discounter MiniMax, cel mai micjucator pe segmentul de profil, tinteste o cifra de afaceri de 80mil. euro in acest an, in crestere cu aproape 80% fata de 2009,avand planificata extinderea in 20 de spatii noi.

Compania, detinuta de mai multi investitori austrieci, araportat pe primul trimestru din acest an afaceri de 50,6 mil. lei(12,3 mil. euro), in crestere cu circa 52% fata de T1 din 2009, pefondul expansiunii de la 19 la 31 de magazine in acestinterval.

"Comparativ cu aceleasi suprafete existente si in 2009(excluzand expansiunea), numai in luna martie reteaua a inregistratvanzari in crestere cu 23,6% fata de aceeasi perioada a anuluitrecut", a precizat Rainer Exel, director general si actionar alcompaniei MiniMax Discount.

Operatorul a avut anul trecut afaceri de 45 de milioane de euro,pe o piata estimata la aproape un miliard de euro la nivelul lui2009.

Cele mai mari retele de discountere sunt in prezent Penny Market- operata de grupul Rewe - si Plus, retailer achizitionat in acestan de catre lantul german LIDL, unul dintre cei mai puternici harddiscounteri de pe piata europeana.

Intrarea LIDL va accelera cresterea segmentului discountereloralimentare in 2010 si in urmatorii ani, dupa cum anticipeazacompetitorii acestuia.

MiniMax a finalizat in acest an constructia unui magazin laSebes, judetul Alba, in urma unor investitii estimate in jurul a unmilion de euro. Pana la finele anului, compania ar putea finalizainvestitii de 20 mil. euro in expansiune.

Reteaua avea in urma cu aproximativ un an 50 de terenuri inproprietate, pentru a sustine planurile de expansiune pe termenmediu. Actionarii MiniMax si-au fixat ca tinta extinderea lantuluide magazine in 100 de unitati in total.

Retailerul detine si un depozit langa Capitala, cu o suprafatade 15.000 mp, care poate acoperi distributia in 40 de magazine.

Un magazin MiniMax are, in medie, o suprafata de vanzare de1.000 de metri patrati si listeaza 2.000 de produse.

Discounterii sunt cei mai ieftini retaileri alimentari de pepiata, pentru ca opereaza cu costuri foarte mici si cu un numarminim de angajati, marfurile fiind asezate pe rafturi in cutii. Inplus, oferta acestora nu include produse premium, numarul dearticole fiind astfel limitat la circa un sfert din numarul deproduse listate, in medie, intr-un supermarket.

Discounterii s-au mentinut pe un trend ascendent al vanzarilorin ultimul an, pentru ca diminuarea puterii de cumparare aromanilor le-a adus clienti din comertul traditional si alteformate de retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO