Companii

Reteaua Penny a avut vanzari de 312 mil. euro

18.03.2009, 14:29 41

Reteaua de magazine alimentare cu discount Penny Market, operata de compania Rewe Romania, a avut anul trecut o crestere a vanzarilor nete de 40%, pana la valoarea de 1,15 miliarde de lei (312 mil. euro), potrivit datelor comunicate de retailer.

Avansul afacerilor vine pe fondul expansiunii retelei cu 22 de unitati in cursul anului trecut, de la 50 la 72 de magazine. Investitiile in extindere au fost de 40- 45 de milioane de euro, potrivit estimarilor comunicate anul trecut de catre reprezentantii companiei.
Retailerul opereaza in prezent 68 de magazine Penny Market si sase unitati Penny Market XXL si isi disputa primul loc pe segmentul discounterelor cu operatorul retelei Plus. Grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comertul local, detine in Romania si reteaua de supermarketuri Billa si cea de magazine cash & carry Selgros.
Afacerile consolidate ale grupului in Romania s-au majorat cu circa 30% in anul 2007 fata de perioada anterioara, ajungand la valoarea de 1,3 miliarde de euro. In acelasi an, Penny Market a raportat vanzari de aproape 250 mil. euro, cu 50 de unitati operationale.
In 2008, grupul a infiintat o centrala comuna de achizitii in Romania pentru doua dintre diviziile sale, retelele de magazine Billa si Penny Market, Rewe Buying Group.
La nivel local, reteaua cu discount vizeaza extinderea la 100 de unitati pana la finele lui 2009, ceea ce ar aduce companiei in acest an un numar mai mare de locatii noi fata de numarul inaugurarilor realizate anul trecut.
Discounterii s-au extins accelerat in ultimii ani : daca in 2005 pe piata din Romania erau operationale 57 de magazine alimentare cu discount, la finele lui 2008 numarul acestora era de 4 ori mai mare. Anul trecut, operatorii de profil au deschis 54 de unitati, numar similar celui din 2007, prin investitii cumulate estimate la circa 76 mil. euro.
Cele mai mari companii active pe acest segment de piata, estimat la peste 500-600 mil. euro la nivelul lui 2007, sunt in prezent Penny Market, Plus si Profi.
In acest an, retailul alimentar si-ar putea incetini cresterea vanzarilor si ritmul de expansiune, insa retelele cu discount vad oportunitati de crestere a investitiilor. Ei mizeaza pe accelerarea cresterii cotei de piata a segmentului de pe urma orientarii consumatorilor catre produsele din segmentele inferioare de pret. In plus, retailerii de profil vad acum oportunitati de accelerare a expansiunii in diminuarea preturilor terenurilor vizate.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO