Piaţa automobilelor de superlux a înregistrat un adevărat "boom" în ultimul trimestru al acestui an cu trei automobile livrate în valoare totală de peste 1,2 milioane de euro. Cu doar trei maşini piaţa de superlux atinge o valoare comparabilă cu cea înregistrată în cazul în care s-ar vinde 100 de automobile Dacia.
Cel mai scump model vândut pe final de an a fost un Maybach 57S în valoare de 500.000 de euro, livrat de Mercedes-Benz România, urmat de un Rolls Royce Phantom de peste 400.000 de euro şi un Ghost de aproximativ 300.000 de euro.
"Am livrat un Maybach 57S de peste 500.000 de euro la începutul acestei luni. Acesta este ritmul pe care poate piaţa locală să-l ofere şi să-l aibă, de o maşină pe an", a spus Valeriu Zaharia, directorul de vânzări şi marketing al Mercedes-Benz pentru divizia de autoturisme.
În ultimii trei ani piaţa automobilelor de lux şi superlux a fost marcată de numărul mare de maşini restituite companiilor de leasing de către firme care nu au mai putut achita ratele, pe fondul crizei economice. Singurul brand care s-a menţinut constant pe această piaţă a fost Ferrari care în fiecare an a livrat aproximativ 20 de maşini, toate acestea având un preţ de cel puţin 200.000 de euro. Marca italiană este adusă pe piaţa locală de compania Forza Rossa, controlată de fostul ministru al sănătăţii din partea PSD, Ionuţ Bazac.
La polul opus de află Bentley, marcă reprezentată până în prima parte a acestui an pe piaţa locală de Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding, o singură maşină nouă fiind înmatriculată anul acesta, faţă de trei anul trecut. În prezent Porsche Inter Auto a rămas ca agent de vânzări al dealerului Bentley de la Viena, dar şi reparator autorizat. În primele 11 luni ale acestui an s-au mai înmatriculat pe piaţa locală zece automobile Ferrari, un Aston Martin şi 12 Maserati, acestea având statut de maşini de lux, cu preţuri cuprinse între 100.000 şi 250.000 de euro.
Vânzările automobilelor premium au înregistrat în acest an creşteri cuprinse între 30 şi aproape 50%, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Cea mai bine vândută a fost BMW, cu aproape 1.500 de maşini în primele zece luni, în creştere cu aproape 30%, iar cea mai mare creştere a fost înregistrată de Mercedes-Benz, de aproape 50%, până la aproape 1.300 de unităţi.
"Vânzările Mercedes-Benz vor creşte în acest an cu 35% faţă de 2010, ritmul fiind mai lent decât cel la zece luni deoarece în ultimul trimestru deja ne suprapunem cu începutul creşterii de anul trecut, care cu greu ar putea fi depăşit cu 50%. În ceea ce priveşte piaţa premium pentru anul viitor vedem o creştere a vânzărilor de două cifre", a spus Zaharia.
Potrivit executivului Mercedes-Benz, aproximativ 95% din clienţii mărcii sunt persoane juridice, fapt care a şi susţinut vânzările. "Fiind în business, aceştia au resimţit revenirea vizibilă în întreaga economie şi şi-au recăpătat încrederea", a spus Valeriu Zaharia.
Pentru acest an şeful vânzărilor Mercedes-Benz autoturisme vede o piaţă auto locală la aproximativ 82.000 - 84.000 de maşini, în declin cu aproximativ 10% faţă de anul trecut, raportat la nivel de înmatriculări. "Ne-am apropiat acum de fundul prăpastiei şi nu poate urma decât o revenire. Cel mai probabil vom vedea anul viitor o stagnare a vânzărilor, iar din 2013 o creştere".
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels