Românii ţin cont în primul rând de preţ atunci când cumpără un echipament electric nou (54%), în timp ce clasa energetică şi recenziile favorabile contează doar pentru 30% dintre ei, iar sustenabilitatea brandului sau a produsului pentru 22%, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Asociaţia Environ.
Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre respondenţi declară că îşi înlocuiesc telefonul mobil o dată la 2-3 ani (38%), în timp ce produsele de înfrumuseţare şi îngrijire corporală sunt înlocuite în medie o dată pe an (23%).
La polul opus se află electrocasnicele mari (frigider, cuptor, maşină de spălat) pe care 66% dintre cei care au participat la studiu au declarat că le înlocuiesc în medie cam la 5-10 ani.
În ceea ce priveşte motivaţia înlocuirii echipamentelor, aceasta diferă în funcţie de tipul produsului: gadget-urile (telefoane mobile, laptopuri) şi televizoarele sunt schimbate atunci când apare o nouă tehnologie (25%) sau o ofertă atractivă (21%), în timp ce electrocasnicele de bucătărie, cele de mici dimensiuni (aspiratoare) sau mari dimensiuni (maşini de spălat) sunt înlocuite atunci când se strică (73%) sau pur şi simplu sunt prea vechi (31%).
De asemenea, studiul mai arată că atunci când vine vorba de comportamentul post-consum, 58% dintre români afirmă că predau electrocasnicele vechi la schimb în magazinele care oferă vouchere sau reduceri de preţ în cadrul programelor de buy-back.
Jumătate dintre români (52%) declară că predau aparatura veche spre reciclare, iar 24% dintre respondenţi obişnuiesc să o dăruiască unor membri ai familiei sau cunoscuţi.