Companii

Rombat Bistrita va echipa 200.000 de automobile Logan cu baterii

05.08.2004, 00:00 61

Compania Rombat din Bistrita, specializata in producerea de acumulatori, baterii auto si pile electrice, se pregateste sa devina unul dintre furnizorii de baza ai Dacia - Renault pentru modelul Logan.
"Societatea a livrat deja 3.000 de baterii pentru Dacia Logan si estimam ca anul viitor livrarile pentru aceasta marca vor ajunge la 200.000 de bucati", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Repede, directorul general al Rombat.
El a adaugat ca bateriile Rombat urmeaza sa fie validate pentru marca Logan saptamana viitoare.
Producatorul auto din Pitesti reprezinta de altfel principalul client al societatii bistritene. "Anul trecut Rombat a livrat pentru Dacia 67% din productia sa, iar acceptarea de catre Dacia pentru Logan va aduce in 2005 o crestere cu 15% a cantitatii livrate", a mai spus directorul societatii.
Oficialul Rombat spune ca aceasta colaborare este rezultatul investitiilor care s-au facut in societate. Anul trecut, firma a investit 1,6 milioane de dolari in special in fluxul de fabricatie a bateriilor auto, in laminorul de banda de plumb si in modernizarea expanderului de banda. Aceste investitii au permis un flux complet pentru tehnologizarea bateriilor plumb-calciu si reducerea costurilor de fabricatie.
De asemenea, Rombat a investit pentru amenajarea si punerea in functiune a unui grup de lucru pentru montajul si fomarea bateriilor industriale.
Seria investitiilor va continua si anul acesta, suma prevazuta in planul companiei fiind de aproape 2,5 milioane de dolari. O parte din acesti bani vor fi destinati punerii in functiune a halelor de productie si de depozitare a bateriilor deseu de la Copsa Mica, precum si pentru extinderea montajului de baterii auto cu o noua linie de finalizare si modernizare a ultimilor redresori pentru formare bloc.
Societatea a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 20,7 milioane de dolari, in crestere cu 20% fata de 2002, dar oficialii companiei nu au dorit sa faca estimari pentru acest an. Actionari societatii - conducerea si salariatii acesteia - au primit in ultimii patru ani un dividend mediu anual de 1,36 dolari/actiune.
Compania produce cinci tipuri de baterii (Pilot, Calciu, Cyclon Magma si Heavy Duty), destinate atat atuotmobilelor, autocamioanelor, cat si locomotivelor, detinnd 67% din piata de profil. Din totalul productiei, societatea exporta circa 6,5%, principalele piete de desfacere fiind Rusia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria si Finlanda.
Industria romaneasca de subansamble auto ar putea atrage in urmatorii ani investitii de ordinul sutelor de milioane de euro, pe masura ce producatorii vest-europeni de componente sunt constransi sa caute noi modalitati de a-si reduce costurile de productie.
Cei 21 de furnizori pe care grupul Renault i-a adus pe piata romaneasca pentru modelul Logan au investit deja peste 110 milioane euro pe piata romaneasca. In paralel multe grupuri vest-europene au investit sute de milioane de euro in parteneriate cu firme romanesti situate in zona de centru si vest a tarii. Valoarea ar putea creste cu 400-500 de milioane de euro pe termen mediu, avand in vedere interesul manifestat de producatorii europeni in domeniu.
De pe urma tendintei de migrare a producatorilor de componente auto europeni catre Romania ar putea profita chiar si furnizorii care au iesit sau vor iesi de pe lista Dacia, o data cu renuntarea la productia modelului Berlina.
Introducerea pe piata a modelului Logan din toamna acestui an este apreciat de analisti ca cel mai important eveniment de pe piata locala . Logan ar trebui sa fie prima Dacie care nu se mai "ajusteaza" cu ciocanul pe liniile de fabricatie, standardul de calitate urmand sa fie acelasi ca si in cazul modelului Clio Symbol.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO