Companii

Romcar: 1.000 de unitati pentru noul Ford Mondeo

28.06.2007, 19:24 21

Cresterea inregistrata pe pietele auto din regiunea Europei de Est a motivat unul din primii trei constructori mondiali, Ford, sa acorde prioritate prezentarii noilor modele Ford Mondeo in spatiul estic, in detrimentul pietelor cu o putere de cumparare mai mare, dar cu un nivel de saturatie ridicat.
"Teoretic, pentru piata din Italia sau Germania, nu poti sa te astepti la cresteri de volume. In schimb, Romania sau Ucraina ofera oportunitati de crestere mai mari si de aceea, spre exemplu, Ford Mondeo este promovat mai intai in aceste tari", a declarat Catalin Gavra, directorul Romcar, importatorul Ford in Romania. "Romania este a cincea tara la nivel mondial in care modelul Mondeo este promovat", a adaugat Gavra.
El a mentionat ca importanta pietei autohtone se poate observa si din stocul initial, la momentul lansarii, de 700 de unitati pentru noul model.
Perioada de livrare pentru Ford Mondeo, a carui tinta de vanzari a fost stabilita la 1.000 de unitati pentru 2007, este de 2-3 zile pentru un model din stoc si de pana la trei luni pentru un model comandat dupa specificatiile clientului.
Completarea gamei prin introducerea pe piata a noului model nu a modificat tinta de vanzari Romcar, livrarile la nivel national urmand sa treaca de 17.000 de unitati. "Volumul nu se va modifica major, dar pentru cifra de afaceri a trebuit sa facem o reestimare. Daca in aprilie spuneam ca vom avea o cifra de afaceri de 220 de milioane de euro, acum cred ca putem ajunge la 250 de milioane de euro", a declarat Gavra.
Estimarea marjei operationale s-a dovedit mai dificila, reprezentantii Romcar mentionand un procent de 4%. "Presiunea este din ce in ce mai mare, iar marjele de profit in scadere. Pentru anul acesta cred ca ne indreptam spre 4%", a spus Gavra.
Reteaua Romcar, care numara 22 de dealeri cu un total de 26 de puncte de vanzare, va creste la 35 de unitati dupa demararea investitiilor planificate de parteneri. Directorul Romcar spune ca prioritate in dezvoltarea retelei o au momentan punctele de servisare.
"Reteaua de ateliere este acum subdimensionata in raport cu vanzarile inregistrate. Vrem sa introducem in retea inca 10-15 reparatori suplimentari la nivel national pentru o acoperire mai mare", a spus Gavra. Investitia pentru constructia unui atelier service Romcar se ridica la 600-700.000 de euro, jumatate din suma necesara infiintarii unui complex de retail integrat, fara a socoti valoarea terenului.
La nivel national reprezentantii Romcar au estimat un parc auto Ford de aproape 150.000 de unitati, din care doar 40-42.000 de unitati au fost importate de Romcar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO