Companii

Rosal este vanata de investitori straini

Rosal este vanata de investitori straini

Honorius Prigoana, actionarul majoritar al Rosal Group: Noi ne-am evaluat la 100 de milioane de euro. Am primit si oferte apropiate de ceea ce ne asteptam noi, insa le-am refuzat. (...) Desigur, daca vom primi o oferta foarte generoasa, pe care sa n-o putem refuza, vom vinde. Problema este ca cei care ne-au facut oferte au vrut sa cumpere sub 'pretul pietei', cautau un discount.

28.08.2007, 18:59 68

Rosal Grup, una dintre cele mai importante companii de salubritate din Romania, a primit mai multe oferte de preluare din partea unor companii similare europene de talie mare, potrivit actionarului majoritar Honorius Prigoana, fiul cel mare al omului de afaceri Silviu Prigoana.
"Noi ne-am evaluat la 100 de milioane de euro. Am primit si oferte apropiate de ceea ce ne asteptam noi, insa le-am refuzat. Nu vrem sa vindem, ne-am evaluat afacerea. Desigur, daca vom primi o oferta foarte generoasa, pe care sa n-o putem refuza, vom vinde. Problema este ca cei care ne-au facut oferte au vrut sa cumpere sub 'pretul pietei', cautau un discount", a declarat Honorius Prigoana. "Ei vor sa cumpere cu cel putin 30% mai ieftin si nimeni (de pe piata locala - n.r.) nu vinde in aceste conditii", a adaugat el.
Desi nu a dorit sa precizeze numele "petitorilor", omul de afaceri a declarat ca acestia fac parte din cele mai importante companii de profil din Europa si din SUA, care in ultimii ani au dus campanii masive de achizitii pe pietele din regiune, cum ar fi Bulgaria, Polonia sau Cehia.
Rosal Group, afacere pornita de catre Silviu Prigoana, care a cedat recent pachetul majoritar fiului sau mai mare, Honorius Prigoana, are contracte de salubrizare cu Primaria sectorului 3, cu Primaria Sucevei si a Clujului, contractul de salubritate cu primaria din Ramnicu-Valcea fiind in litigiu cu firma concurenta Urban SA, care salubrizeaza strazile din sectorul 6 al Capitalei.
Rosal a incheiat anul trecut cu afaceri de circa 27 mil. euro, pentru anul in curs fiind estimata a crestere de circa 15%-20%.
Strategia Rosal este de a se extinde cat mai mult, prin castigarea de noi licitatii organizate de primariile care privatizeaza serviciul de salubritate local. In perioada 2005-2006. Rosal a operat investitii de circa 30 mil. euro, pentru 2006-2007 fiind de asteptat ca cifra sa atinga nivelul de aproximativ 40 mil. euro.
Strategia companiei de salubritate este de a participa la toate licitatiile care vor fi pornite de catre autoritatile locale, tinta fiind dublarea numarului actual de clienti din portofoliu pana la nivelul de 2 milioane de clienti peste cinci ani. "Suntem convinsi ca vom acapara pe viitor o mare parte din piata. Nu cautam neaparat orase mari, ci orase eficiente. Un oras eficient este cel in care primim banii de la administratie si nu este nevoie sa asteptam asociatiile de locatari. In momentul in care se ajunge la un procent de 15%-20% de clienti restantieri fluxul financiar este afectat serios. Plus ca se mai adauga si alte cheltuieli suplimentare, cu sediile caseriilor, cu forta de munca de acolo", a explicat Honorius Prigoana.
Dupa parerea lui, circa 60%-70% din piata de salubritate din Romania este inca neadjudecata, potentialul de crestere orgaica fiind foarte mare, cresterea prin achizitii fiind insa dificila. Multe orase din Romania sunt in momentul actual salubrizate de catre companii care apartin administratiilor locale.
Printre principalii concurenti ai Rosal se numara Urban SA, REBU si Romprest.

Interviul integral cu Honorius Prigoana, actionarul majoritar al Rosal Grup, poate fi citit in urmatorul numar al revistei Business Construct care apare joi si este distribuit gratuit impreuna cu Ziarul Financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO