Companii

Sagit Tzur Lahav, producatorul de lactate Tnuva: Vom avea 300 de angajati pana la sfarsitul anului

Sagit Tzur Lahav, producatorul de lactate Tnuva: Vom avea 300 de angajati pana la sfarsitul anului

Sagit Tzur Lahav, vicepresedinte Tnuva Romania: Piata este in continua crestere doar daca luam in considerare consumul de lactate industrializate, insa exista o buna parte din populatie care consuma lactate de la tara, care nu intra in statistici. Stilul de viata evolueaza destul de rapid, iar cererea de lactate se modifica, ceea ce ofera producatorilor noi oportunitati de dezvoltare a businessului.

27.04.2007, 16:56 121

Tnuva Romania, cel mai nou jucator de pe piata locala a produselor lactate, a angajat pana in prezent 150 de persoane la fabrica din Popesti-Leordeni si intentioneaza sa dubleze numarul angajatilor pana la sfarsitul acestui an, spune Sagit Tzur Lahav, vicepresedinte si director de marketing al Tnuva Romania.
"Am gasit atat oameni bine pregatiti in domeniu, cat si persoane din industria alimentara care pot fi foarte usor pregatite pentru a lucra in industria laptelui", a declarat Sagit Tzur Lahav. Potrivit acesteia, posturile de director executiv, director de marketing, director financiar si director de vanzari sunt detinute de persoane de origine israeliana, restul managementului si intregul personal fiind alcatuit din persoane de origine romana.
Tnuva are in derulare investitii de 55 mil. euro in constructia unei fabrici de lactate si a unei ferme la Popesti-Leordeni, in apropiere de Bucuresti, proiectul fiind finantat in proportie de 35% de catre BERD (Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare). Tnuva Romania, prima investitie din afara pietei mama a celei mai mari companii de lactate din Israel, va comercializa pe plan local produse lactate proaspete, reprezentantii companiei afirmand ca productia la fabrica de langa Bucuresti va incepe in perioada imediat urmatoare.
Compania va avea distributie proprie la nivel national si trei centre de distributie in Bucuresti, Cluj si Timisoara, potrivit lui Sagit Tzur Lahav.
In industria lactatelor, majoritatea producatorilor au distributie proprie, printre jucatorii care colaboreaza cu un distribuitor numarandu-se Meggle, Campina si Hochland. Cele trei companii lucreaza cu Whiteland.
Potrivit principalilor jucatori de pe piata locala, in perioada 2003-2006 consumul anual de iaurturi pe cap de locuitor s-a dublat de la 2 kilograme in 2003 pana la 5 kilograme in prezent. Totusi, in ciuda acestei cresteri considerabile, Romania se afla in continuare printre tarile cu cel mai mic consum de iaurt din Europa, deoarece in timp ce in 2006 Romania de abia a atins pragul de 5 kilograme anual pe cap de locuitor, in Bulgaria se consuma 14 kilograme anual, in Ungaria 17 kilograme, in Cehia 16 kilograme, iar in Franta 33 kilograme.
Aceasta tendinta este confimata de directorul de marketing al Tnuva, care declara ca dezvoltarea continua a pietei si cresterea importurilor vor face din piata locala a lactatelor un mediu mult mai competitiv.
"Piata este in continua crestere doar daca luam in considerare consumul de lactate industrializate, insa exista o buna parte din populatie care consuma lactate de la tara, care nu intra in statistici. Stilul de viata evolueaza destul de rapid, iar cererea de lactate se modifica, ceea ce ofera producatorilor noi oportunitati de dezvoltare a businessului", a spus Sagit Tzur Lahav.
Reprezentantul Tnuva a mai declarat ca desi compania este axata in prezent pe dezvoltarea afacerilor in Romania, exportul poate fi luat in considerare pe viitor.
"Acum ne concentram pe Romania, planurile noastre sunt pe termen lung si deocamdata exportul nu este o prioritate. Insa fabrica are suficiente posibilitati de extindere ca sa putem face fata la un moment dat", a declarat Lahav.
Grupul israelian are in Romania doua filiale, TRD-Tnuva Romanian Dairies si TRM-Tnuva Romanian Milk, prima axata pe productie si comercializare, iar cea de-a doua va include o ferma de vaci amplasata in comuna Adunatii Copaceni, de langa Bucuresti. O treime din materia prima necesara productiei va fi asigurata de ferma proprie, urmand ca restul sa fie obtinut de la fermierii locali.
Potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor companiei, in prima faza fabrica va avea o capacitate de productie de 30 de milioane de litri anual, urmand ca la capacitate maxima de productie sa ajunga la 60 de milioane de litri anual, sau 200.000 de litri/zi, situatie ce ar asigura vanzari de 68 de mil. euro.
"Dupa ce am vazut potentialul fabricilor de aici am inteles ca trebuie sa fim flexibili, acesta fiind motivul pentru care am decis sa construim un proiect greenfield", a declarat Lahav.
Aceasta este prima companie straina care investeste in constructia greenfield a unei fabrici de produse lactate. Printre companiile straine care sunt interesate de dezvoltarea de proiecte greenfield in industria lactatelor se numara si Tyras si Olympos care au alocat prin intermediul companiei Lactolymp 30 de milioane de euro pentru constructia unei fabrici de lapte, langa Brasov.
Compania germana Meggle, liderul european pe piata de unt, ia de asemenea in considerare constructia unui proiect greenfield dupa ce a decis sa nu cumpere niciuna din cele 14 unitati evaluate pe plan local. Singurele companii multinationale care au reusit sa intre pe piata prin achizitii sunt Friesland si Hochland.
Tnuva este cel mai mare producator din industria alimentara din Israel, cu vanzari anuale de 1,2 miliarde de dolari, controland in prezent peste 45% din piata de iaurturi din Israel.
Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri de lapte, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat.
Piata produselor lactate va trece in urmatorii trei-patru ani de un miliard de euro, in timp ce industria va procesa 2 miliarde de litri de lapte anual, aproape dublu fata de cantitatea procesata in prezent.
Producatorul israelian va concura pe piata locala a produselor lactate, estimata anul trecut la aproximativ 800 de milioane de euro cu jucatori ca Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (in parteneriat cu Campina).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO