Companii

Sarantis a raportat afaceri de 32,2 mil. euro

07.03.2007, 18:38 18

Filiala din Romania a distribuitorului elen de produse cosmetice Sarantis a inregistrat anul trecut o crestere de 12,26% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, atingand valoarea de 32,25 mil. euro.
Profitul ininte de deducerea dobanzilor si a impozitelor (EBIT) a crescut si el cu 12,14%, pana la 3,9 mil. euro, comparativ cu 2005, potrivit raporului financiar anual al grupui elen.
"Rezultatele bune din anul 2006 au provenit in general din investitiile in marketing. Un alt element important pentru realizarea cresterilor a fost lansarea unor produse noi si extinderea gamelor existente. De asemenea, cresterea distributiei a fost un element care a ajutat la obtinerea rezultatelor din 2006", a declarat Constantin Tudorache, directorul executiv al Sarantis Romania.
Aportul Sarantis Romania la cifra de afaceri a grupului a fost de 14,5% din totalul incasarilor, compania ocupand astfel locul trei la nivelul grupului elen, dupa Grecia si Polonia. In ceea ce priveste profitul, divizia din Romania se situeaza pe locul doi dupa Grecia, cu un aport de circa 13% la profitul total al grupului.
Vanzarile totale ale Sarantis au crescut in 2006 cu 6,96%, pana la 223,18 mil. euro, profitul operational fiind de 29,8 mil. euro.
In cazul Sarantis Romania, cea mai mare pondere o au vanzarile diviziei de produse cosmetice si de ingrijire personala, care au inregsitrat o crestere de 13,6% in 2006 comparativ cu anul precedent. "In cadrul acestei divizii exista brand-uri care au crescut cu 30-50% in cursul anului 2006 si care prin aceasta crestere au reusit sa acopere pierderile datorate incetarii distributiei pentru produsele L'Oreal si Aquafresh", a declarat Tudorache.
Grupul Sarantis este prezent in 20 de tari si are subsidiare in opt dintre acestea.
Pe piata locala, compania activeaza din 1996 prin Romsar Cosmetics, care a devenit Sarantis Romania in 2005.
Pe segmentul de parfumerie, compania activeaza in proportie de 40% cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U., C-thru, X-Pose sau Camel si Fino, dar si cu produse ale altor producatori de profil. Dintre acestea fac parte Johnson & Johnson (produse pentru ingrijire personala), La Prairie, Juvena GMBH pe segmentul cosmeticelor de lux. Printre jucatorii de pe piata cosmeticelor se numara, alaturi de Sarantis, P&G, Avon, Oriflame, Beiersdorf sau Henkel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO