Companii

Scaderea schimba strategia Silvarom

20.12.2005, 20:36 17

Silvarom Bucuresti, unul din principalii producatori locali de mobila, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 55,9 milioane de lei (15,5 milioane de euro), in scadere de la 58,9 milioane de lei (14,5 milioane euro).

"Intarirea cursului leu/euro si climatul economic nefavorabil si-au pus amprenta si asupra vanzarilor Silvarom", a decarat Ioan Marginean, directorul economic al Silvarom.

Si profitul brut al companiei a avut aceeasi evolutie nefavorabila, diminuandu-se cu circa 50 de procente de la 2,6 milioane lei (660.000 de euro) la 1,4 milioane de lei (411.000 euro). "Diminuarea profitului Silvarom o punem pe seama scaderii cererii de mobila pe piata interna si deplasarea consumului catre produse alimentare", a dorit sa precizeze Marginean.

Pe primele zece luni ale anului, compania a raporat vanzari de aproximativ 48,4 milioane lei (13 milioane euro).

In 2005, producatorul a derulat investitii de aproximativ 300.000 de euro in dezvoltarea retelei comerciale pe piata interna. Silvarom a inceput sa se orienteze din acest an spre piata interna, tendinta pe care o va urmari si in 2006, spune Marginean.

El estimeaza pentru anul viitor o cifra de afaceri de 49,6 milioane de lei (13,8 milioane euro).

Schimbarea de strategie vine in conditiile in care exporturile Silvarom aferente primelor noua luni ale anului au scazut cu aproximativ 18,05 procente fata de perioada similara din 2004. Compania s-a specializat pe productia si exportul de dormitoare, acestea fiind de altfel si cele mai vandute produse la export ale companiei.

Silvarom nu este singurul jucator care a anuntat o schimbare de strategie. Astfel, compania Elvila, detinuta de omul de afaceri Viorel Catarama, este in plin proces de restructurarea a portofoliului de clienti. Dupa ce a inregistrat pierderi de aproximativ 2 milioane de euro datorita scaderii euro fata de leu, Elvila renunta la o parte din clientii din Franta si Germania pentru a se concentra pe Rusia si Ucraina. Si Mobexpert, cel mai mare retailer autohton de mobila, intentioneaza sa isi reduca ponderea exporturilor de la 65% in prezent la 50% la sfarsitului anului 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO