Companii

Second-hand la Marriott si la mall: Cele 10.000 de masini recuperate de firmele de leasing au impanzit parcurile auto si platformele logistice din Capitala

Second-hand la Marriott si la mall: Cele 10.000 de masini recuperate de firmele de leasing au impanzit parcurile auto si platformele logistice din Capitala

Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania: Clientul care a platit un avans mai mare va renunta mai greu la masina si va face un efort sa plateasca ratele. Cei care nu au dat un avans vor duce mai repede cheia inapoi. Acum s-a constatat in piata ca acestia nu mai pot achita ratele si aduc masinile inapoi.

06.07.2009, 00:00 3060

 

 

Companiile de leasing cauta acum clienti pentru cele 10.000 de automobile recuperate in primul semestru al anului, insa cum o tranzactie cu un astfel de automobil se realizeaza dupa cel putin 30 de zile de la publicarea ofertei, masinile trebuie garate fie in parcari, fie in targurile specializate unde chiriile variaza intre 1 si 4 euro pe zi. La aceste tarife, administratorii parcarilor sau ai parcurilor auto inregistreaza venituri lunare de aproape 450.000 de euro.

„Impuls Leasing are incheiate contracte cu dealeri de autoturisme noi si second-hand care detin spatii proprii de depozitare. Compania nu are spatii proprii de depozitare a bunurilor recuperate", a spus Alexandra Tolescu, marketing manager Impuls Leasing.
In prezent compania are in stoc 500 de autovehicule recuperate, din care 85% reprezinta autoturisme provenite din recuperari de la clienti care nu si-au mai putut achita ratele.
Bani din chirii
Firmele de leasing care nu dispun de parc auto propriu recurg la targurile specializate, care aduc garantat clientela.
Este cazul companiilor care au adus in targul de automobile rulate Autovit circa 250 de masini.
„Avem un program prin care incercam sa aducem aici companii care au spre revanzare automobile second-hand. Circa 10% din totalul locurilor de parcare sunt ocupate de trei firme de leasing", a declarat Nicolae Ragalie, directorul general al Autovit, cel mai mare targ de autoturisme second-hand din Capitala.
Ragalie nu a oferit informatii despre tarifele de inchiriere, insa potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii companiei Autovit practica un tarif de 120 de euro lunar, fara TVA, pentru un loc de parcare acoperit, in timp de pentru un loc neacoperit pretul scade cu 20 de euro. Pentru o chirie achitata in avans, cel putin pentru doua luni, tariful scade la 60 de euro plus TVA.
Pe pagina de internet a Autovit sunt publicate anunturile de vanzare de automobile ale companiilor Atlassib Leasing IFN, Cardinal Leasing IFN si ALD Automotive, dar si AAA New Kopel, care are un punct de vanzare in vecinatatea targului din Vitan.
„Probabil ca businessul acesta va creste in perioada urmatoare pentru ca sunt multe masini second-hand care au fost recuperate deja de la clienti", a spus Ragalie.
Specializati in second-hand
Afluxul de automobile cu o vechime de 1-3 ani care se intorc la finantator a determinat crearea de noi departamente in cadrul acestor companii, departamente care trebuie sa introduca din nou in piata autoturismele.
„Impuls Leasing Romania a infiintat un departament specializat pe revanzarea obiectelor recuperate avand centre de activitate la Bucuresti, Iasi si Cluj. Ca si canale de vanzare a obiectelor recuperate acestea sunt vanzari directe, licitatii interne si externe, vanzari indirecte si export", a spus Tolescu.
Compania de leasing operational Fleet Management Services (FMS) a investit in constructia unui parc logistic in apropierea autostrazii A1.
FMS urmeaza sa scoata la vanzare automobilele reposedate de catre companiile de leasing financiar Alpha Leasing, Tiriac Leasing si AT Leasing de la clientii intrati in incapacitate de plata. FMS va inaugura un centru logistic cu o suprafata de 3.000 mp unde va expune circa 200 de automobile ale celor trei firme.
Tiriac Leasing revinde automobilele second-hand si prin divizia Tiriac Auto Rulate, care detine o platforma logistica in vecinatatea aeroportului Aurel Vlaicu.
Si RCI Leasing, divizie a grupului Renault, a creat in interiorul companiei o divizie specializata in revanzarea automobilelor recuperate, procesul avand loc in principal prin reteaua de dealeri Renault.
„In cazul masinilor recuperate am asigurat depozitarea acestora atat prin parteneriatul cu agentii autorizati ai grupului Renault, cat si prin inchirierea unui teren. Practic, o parte dintre masini sunt depozitate la sediul agentilor autorizati ce detin parcuri de autovehicule de ocazie, unde de altfel se realizeaza si operatiunea de vanzare, iar cealalta parte sunt stocate in locatia RCI", a spus Florin Chiriac, director comercial RCI Leasing.
Second-hand la hotel
Volumul mare de finantari acordate in ultimii trei ani pentru achizitia de automobile se observa acum si in parcarile mallului Plaza Romania sau chiar la hotelul Marriott.
Printre masini se regasesc in principal modele de lux, ale caror preturi initiale au trecut de 50.000 de euro.
„Clientul care a platit un avans mai mare va renunta mai greu la masina si va face un efort sa plateasca ratele. Cei care nu au dat un avans vor duce mai repede cheia inapoi. Acum s-a constatat in piata ca acestia nu mai pot achita ratele si aduc masinile inapoi", a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, cel mai mare importator auto de pe plan local.
Compania de leasing financiar Credit Europe Leasing avea depozitate masini precum Chevrolet Corvette, Audi Q7, Audi Allroad quattro, Infiniti FX35, Mercedes-Benz ML, BMW Seria 7 in parcarea mallului Plaza Romania. Reprezentantii companiei au explicat ca automobilele au fost parcate in aceasta locatie datorita criteriului de proximitate, fiind aproape de sediul Credit Europe Leasing.
Si Raiffeisen Leasing a procedat in mod similar, parcand automobilele cu un pret ce trece de 30.000 de euro la subsolul hotelului Marriott. Astfel, pentru achizitia unui Porsche Cayenne sau a unui VW Touareg reposedat de Raiffeisen vizionarea se realizeaza in parcarea hotelului, potrivit unui reprezentant din cadrul diviziei de remarketing a automobilelor rulate. Raiffeisen are automobile si autoutilitare depozitate si in parcurile logistice din Bragadiru, de pe autostrada A2 sau cel din comuna Tunari.
Modalitatile de organizare a proceselor de stocare si revanzare sunt insa diferite, ele fiind apanajul fiecarei societati de leasing in parte.
„BCR Leasing a ales varianta asigurarii unei dispersii optand pentru utilizarea mai multor parcuri specializate in revanzarea bunurilor second-hand care beneficiaza de know-how corespunzator pe aceasta zona", a spus Claudiu Stanescu, directorul general al BCR Leasing. Compania si-a dezvoltat in interior si departamente specializate cu personal calificat. Vanzarea are loc in trei parcuri principale. Cele de autoturisme, localizate in cartierul bucurestean Berceni si in orasul Otopeni, insumeaza circa 250 de unitati. Parcul pentru vanzarea auto-utilitarelor este acelasi pe care il folo-seste si Raiffeisen Leasing, la kilometrul 20 de pe autostrada A2.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO