Companii

Şeful berarilor: Vânzările din timpul verii dictează trendul întregului an, iar în 2013 lunile calde au fost slabe

Şeful berarilor: Vânzările din timpul verii dictează...

Autor: Ioana David

02.10.2013, 00:08 16
Vremea proastă din timpul verii, creşterea accizei şi puterea de cumpărare încă „fragilă“ a românilor au determinat ca vânzările de bere din perioada iunie – august să fie mai slabe decât cele din acelaşi interval al anului 2012, spune Andrew Highcock, preşedintele Asociaţiei Berarii României, care acoperă 91% din piaţă.
 
„În timpul verii se fac 60% din vânzările anuale de bere, iar dacă trendul este negativ, influenţează tot anul. Probabil că anul acesta vara a fost mai slabă ca anul trecut“, a spus Highcock.
 
În luna iunie vânzările au scăzut cu 11%, în timp ce în iulie declinul a fost de 9% arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Nu există informaţii publice disponibile despre evoluţia din august.
 
Andrew Highcock, care este şi preşedintele Ursus Breweries, a mai arătat că în timpul verii ploile au căzut după-amiază şi în weekend, tocmai atunci când consumul de bere a fost mai ridicat.  „Perioada în care cade ploaia este foarte importantă, dacă este în timpul dimineţii sau după-amiază“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO