Companii

Seful dealerului Serus Militari: Piata auto devine una de consum si mai putin una de imagine

Seful dealerului Serus Militari: Piata auto devine una de consum si mai putin una de imagine

Laurentiu Calmau, directorul general al Serus Militari: Profitabilitatea scade de la an la an. Rezultatele financiare vor fi proportionale cu ceea ce se intampla pe piata

04.08.2009, 17:58 564

Renault Serus, cel mai mare dealer al marcii Renault de pe plan local, arata ca singura solutie pentru supravietuirea dealerilor auto in perioada curenta, cand vanzarile de automobile s-au redus cu aproape 58% fata de anul trecut, o reprezinta concentrarea pe serviciile post vanzare. Totodata, sursele de venit ale unui dealer auto, vanzarile de automobile noi si serviceul, si-au inversat ponderile, lucrarile de mentenanta si de reparatie ale vehiculelor reprezentand acum 70% din cifra de afaceri.

„Nu poti sa aduci in fiecare zi 100 de clienti noi, de aceea receptia trebuie sa fie ca aceea dintr-un hotel de cinci stele. Este un punct cheie, iar masinile trebuie tratate cu atentie, pentru ca doar asa poti pastra clientul si aduce altii noi.", explica Laurentiu Calmau, directorul general al Serus Militari, cel mai mare dealer Renault.

Compania vede pentru anul acesta reducerea vanzarilor cu 50% fata de anul trecut, cand s-au vandut aproape 2.500 de automobile, si cu 75% fata de 2007, cand s-au vandut mai mult de 4.000 de unitati.

„Mi-ar placea ca serviceul sa se dezvolte in continuare, dar sa se dez-volte impreuna cu vanzarile de automobile, nu doar unul dintre segmente. Suntem o tara slab motorizata, dar nu ne permite mai mult infrastructura", explica Calmau.

Serus detine, pe langa showroomul din Militari, inaugurat in 2007, si doua centre, Renault si Nissan, localizate pe bulevardul Timisoara. Compania a inregistrat afaceri de 79,6 mil. lei in 2008 (circa 21,5 mil. euro).

Rezultate financiare? In functie de piata

Cea mai mare problema pentru dealeri in prezent, pe langa identificarea de potentiali noi clienti pentru automobilele noi, o reprezinta estimarile privitoare la rezultatul exercitiului financiar.

Daca pentru volumul de vanzari tinta a fost fixata la 1.000 - 1.100 de unitati, estimarile privitoare la cifra de afaceri raman rezervate.

„Profitabilitatea scade de la an la an. Rezultatele financiare vor fi proportionale cu ceea ce se intampla pe piata. Anul trecut am avut afaceri de 79,6 milioane de lei. Anul acesta vom vedea", a explicat Calmau. El a adaugat ca profitabilitatea dealerilor este erodata in prezent, la fel ca in toate domeniile de retail, de reducerile si discounturile acordate in showroom. Acest lucru s-a observat mai ales in prima jumatate de an, cand in vitrinele dealerilor auto ofertele erau schimbate saptamanal, oferind procente de reducere sau beneficii conexe din ce in ce mai mari.

„Ceea ce se intampla acum in piata este nereprezentativ. In domeniul constructiilor, pharma sau productie sunt firme care fie au disparut, fie sunt in asteptare. Si distributia asteapta, iar achizitiile se reduc", explica Calmau

Piata se standardizeaza

Calmau spune ca piata auto cuoaste o modificare si din punctul de vedere al preferintelor consumatorilor, urmand sa fie mai mult o piata de consum decat o piata „a imaginii", dupa cum s-a intamplat pana acum.

Vanzarile de automobile din clasa mare, de lux, sau super sport aveau procente de crestere de cel putin doua cifre si ajungeau chiar la 70% in cazul SUV-urilor. Pana anul trecut, cand toate clasele de automobile premium au avut vanzari apropiate de zero sau chiar in scadere cu cateva procente.

„Va fi o atentie mai mare acordata nevoilor efective. In Germania, de exemplu, acest lucru s-a intamplat deja daca urmarim ce vanzari are Logan. Oamenii incep sa revina la normal si sa nu mai caute automobile chiar atat de scumpe", a spus Calmau.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO