Companii

Şeful kika: Este cineva cu adevărat mulţumit de vânzări? Nu!

Şeful kika: Este cineva cu adevărat mulţumit de vânzări? Nu!

Autor: Ioana David

03.10.2010, 23:53 118

Lars Lund, managerul danez care conduce magazinul kika de pepiaţa locală, spune că începutul de an a fost mai slab, dar căvânzările au început să crească în ultimele cinci luni, trend carese menţine, fără a da însă detalii despre dinamicavânzărilor.
Întrebat de ZF dacă este mulţumit de evoluţia cifrei de afaceriînregistrată în 2010, el a răspuns:
"Este cineva cu adevărat mulţumit de vânzări? Nu! Însă situaţiaeste mai bună ca anul trecut, iar în condiţiile majorării TVA şi areducerii salariilor bugetarilor, pot accepta un avans mairedus."
Lund a venit la conducerea kika România în decembrie anul trecut şiadministrează un singur magazin în Capitală, cel din West Park (laieşirea pe autostrada Bucureşti - Piteşti).
Compania a avut vânzări de 11,8 mil. euro şi pierderi de 4 mil.euro anul trecut, conform datelor de la Registrul Comerţului. Nusunt disponibile informaţii legate de vânzările kika din2010.
Compania continuă planurile de extindere pe piaţa locală şi are învedere două magazine, unul la Constanţa şi încă unul laBucureşti.

Planurile de extindere, în picioare
Investiţiile în cele două unităţi ar putea sări de 60 mil. euro,proiectele urmând să fie susţinute din fonduri proprii, conformunor informaţii anterioare oferite de companie. Acesta este cel maimare proiect de extindere anunţat în retailul de mobilă, restuloperatorilor de magazine mergând fie pe deschideri extrem deprudente, fie amânând orice dezvoltare.
"În acest moment suntem pe punctul de a primi aprobările pentruproiectul de la Cons­tanţa, dar încă mai aşteptăm planurile dinAustria pentru Bucureşti. Nu există un termen pentru al doileamagazin din Bucureşti, dar în condiţiile întârzierii de laConstanţa, nu poate fi mai devreme de 2012", a explicat LarsLund.
În legătură cu intenţia de a deschide şi alte magazine, şeful kikaRomânia a precizat că firma este în continuare deschisă la noiamplasamente, "că trebuie să se asigure că au găsit poziţiapotrivită" în condiţiile actualei situaţii economice.
Magazinul kika din Bucureşti are o suprafaţă de 27.000 mp şi estecel mai mare magazin din Bucureşti, depăşind ca suprafaţă magazinulIKEA cu 1.000 mp.
Dacă planurile de extindere ale kika se vor finaliza, compania ardeveni primul retailer internaţional de mari dimensiuni careoperează mai multe magazine în România, în condiţiile în care IKEAnu a anunţat încă adresa următoarelor unităţi, deşi spun că suntplanuri de extindere.
Recent, kika a lansat primul său catalog de prezentare apro­duselor, care pentru piaţă, în­seamnă un prim pas înspre opro­movare mai agresivă. Com­panie a investit 0,3 mil. euro înpromovare acestui catalog pe care l-a distribuit în Bucureşti şizonele limitrofe. Până acum, singura com­pania care tipărea şidistribuia gratuit cataloage în număr mare era IKEA. Încă din 2007de la intrarea pe piaţa locală, compania şi-a legat înteagapromovare de catalog. Bugetul de marketing al IKEA este de 1,3 mil.euro. Catalogul IKEA este distribuit în aproape 1 milion deexemplare. Pe de altă parte, primul catalog al kika este distribuitîn aproximativ 300.000 de exemplare.

O piaţă în curs de revenire?

În prima jumătate a acestui an piaţa internă de mobilă a scăzutcu 1,2% comparativ cu intervalul similar din 2009, potrivit datelorAsociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). Evoluţiapoate fi considerată bună având în vedere că în 2009 scăderea afost de 15%, iar la nivelul întregul an 2010 se aştepta o evoluţiesimilară.
Pe piaţa de mobilă, cei mai mari retaileri sunt Mobexpert, IKEA,kika, Elvila, Staer, Lemet, Neoset.
Potrivit APMR, ceilalţi indicatori, producţia şi exportul demobilă, au avut o evoluţie ascendentă. Astfel, fabricile dinRomânia au exportat în primul semestru din acest an mobilă de 585mil. euro, o valoare cu 12% mai mare comparativ cu perioadasimilară a anului 2009, în timp ce producţia totală a ajuns la 912mil. euro, ceea ce reprezintă un plus de 8,2%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO