Companii

Servtrans, "CFR-ul" lui Cristian Burci, si-a bugetat investitii de 50 de milioane de euro

31.07.2007, 15:20 83

Compania de transport feroviar Servtrans va investi in acest an 50 mil. euro pentru achizitionarea de material rulant, vagoane si pentru modernizarea locomotivelor din parcul actual de vagoane. Aproximativ 75% din suma va proveni din credite bancare pentru investitii, restul urmand sa fie sustinut prin resurse proprii.
Servtrans este controlata de omul de afaceri Cristian Burci, prin International Railway Systems, care detine producatorii de material rulant Romvag Caracal, Astra Vagoane Arad si Meva Mehedinti. Inainte de a intra in afaceri cu vagoane, Burci a fost fondatorul agentiei de publicitate Graffiti si a creat grupul de media din jurul PrimaTv, vanduta suedezilor de la SBS.
"Piata de transport feroviar de marfa din Romania este in scadere din 2004. Cu toate acestea, intrarea in Uniunea Europeana, directivele UE prin care, in urmatorii zece ani, trebuie sa trecem la transportul pe calea ferata pentru a proteja drumurile, scaderea nivelului Dunarii, incalzirea globala, vor face ca in anul 2007 volumul de marfa transportat sa creasca fata de 2006 si sa ajunga la 80 de milioane de tone", a spus George Buruiana, director general al Servtrans. Potrivit lui Buruiana, operatorii privati de profil detineau la sfarsitul anului 2006, 25% din piata, restul revenind operatorului national de transport marfa, CFR Marfa.
In acest context, Servtrans este in primii trei operatori de transport feroviar din Romania si detine o cota de piata de 6% din transportul feroviar de marfa local, potrivit datelor furnizate de companie.
"Viitorul companiilor de transport feroviar de marfa este extinderea pe piete externe. Acest fapt se poate vedea prin interesul operatorilor feroviari romani in achizitio-narea operatorului din Ungaria, MAV Cargo, cei trei mari operatori de transport feroviar din Romania, Servtrans, CFR Marfa si GFR si-au aratat intentia de a participa la licitatie", a mai precizat Buruiana.
El spune ca in urmatorii cinci ani piata feroviara din Romania si Europa de Est va fi dominata de jucatori regionali, iar Romania va avea un cuvant greu de spus.
"Servtrans are in vedere extinderea pe piata de transport din Europa cu sprijinul partenerilor nostri straini si intrarea pe piata feroviara din spatiul fost sovietic", a spus Buruiana.
Primul pas a fost deja facut, compania avand in acest moment locomotive licentiate ce pot efectua transporturi pe teritoriul Ungariei.
"La sfarsitul anului 2006 si inceputul lui 2007, transporturile internationale au crescut in volum cu circa 80% fata de aceeasi perioada a anului 2006", a spus reprezentantul Servtrans.
In ceea ce priveste rezultatele din prima jumatate a acestui an, Buruiana a declarat ca Servtrans a inregistrat o crestere de 25% a volumului de marfuri transportate raportat la anul 2006.
Servtrans a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 27 mil. euro, iar pentru 2007 si-a bugetat afaceri in crestere cu 10% comparativ cu anul trecut.
Servtrans Invest SA si-a inceput activitatea in martie 2002 cu manevrarea utilajelor si a vagoanelor pe santierul de reabilitare a infrastructurii feroviare pe Coridorul Paneuropean IV, tronsonul Bucuresti-Campina.
Actionariatul Servtrans este impartit intre International Railway Systems SA (95,23%), International Railway Services SA (4,75%), ambele inregistrate in Luxemburg.
In cadrul companiei mai au actiuni si Alexiu Victor, Marcovici Radu Petre si Bordeianu Nicolae Sorin, fiecare detinand sub 1%, potrivit datelor de la Registrul Comertului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO