Companii

SkyEurope isi schimba strategia in Romania si pluseaza pe Viena

SkyEurope isi schimba strategia in Romania si pluseaza pe Viena

SkyEurope isi dubleaza numarul de zboruri pe Bucuresti-Viena

28.09.2007, 19:27 18

Compania slovaca low-cost (care practica tarife scazute) SkyEurope si-a schimbat strategia pe piata din Romania, renuntand sa mai introduca curse spre destinatii din Italia, Franta sau Ungaria, asa cum anuntase initial, concentrandu-se asupra rutelor cu plecare din Romania catre Austria.
"Vom introduce al doilea zbor zilnic la Viena si vom deschide la sfarsitul lui octombrie ruta Timisoara-Viena. Analizam si zboruri cu plecare din Cluj sau alte orase ale tarii pentru sezonul de vara urmator", a spus Karim Makhlouf, chief commercial officer al SkyEurope.
Singurul zbor din Romania operat de SkyEurope care nu are ca destinatie Viena este in momentul de fata Bucuresti-Roma, insa potrivit informatiilor de pe site-ul companiei nici acesta nu va mai fi operat din noiembrie, desi a avut un grad de ocupare de 90% inca de la introducerea pe piata. SkyEurope mai anuntase la inceputul anului zboruri catre Budapesta, studiind in acelasi timp pietele din Milano, Londra, Paris sau Dublin.
Desi a renuntat la aceste rute, compania testeaza potentialul a 17 destinatii europene operate prin hub-ul de la Viena, in functie de aceste rezultate hotarand eventualele noi zboruri cu plecare din Romania. "Daca vom avea in continuare acelasi ritm de crestere, vom deschide o baza operationala la Bucuresti si vom introduce zboruri cu plecare de aici catre mai multe orase din Europa. Bucurestiul concureaza din acest punct de vedere cu Sofia. Momentan insa strategia noastra este sa obtinem o cota cat mai mare de piata pe anumite rute si apoi sa ne extindem", a mai spus Makhlouf.
SkyEurope vrea sa se pozitioneze pe piata ca un operator de bussines si lyfestile si nu ca un low-cost, incheind contracte cu reprezentanti a mai multor companii si organizand prezentari de moda la bordul aeronavelor.
"In Romania am incheiat deja contracte cu OMV, UniCredit, precum si cu alte companii din domeniul asigurarilor si bancilor", a spus Makhlouf.
Cu toate ca urmareste sa se pozitioneze pe un alt segment de piata, compania va continua sa opereze de pe aeroportul Baneasa, aeroport secundar, iar mancarea din avion este platita.
"Orice companie trebuie sa fie low-cost din punctul de vedere al costurilor. Acesta este unul dintre motivele pentru care reusim sa oferim preturi scazute. Un factor important este si acela ca operam cu aeronave noi, iar timpul lor de utilizare pe zi este de circa 12 ore, fata de 8-9 ore in cazul altor companii. Totodata, mai mult de 90% din vanzarile noastre sunt facute pe Internet, ceea ce inseamna o noua reducere a costurilor", precizeaza Makhlouf. Potrivit acestuia, cel mai important concurent al SkyEurope este Austrian Airlines.
Compania a transportat anul trecut in si dinspre Romania 35.000 de pasageri. "Vom transporta cu 30% mai multi pasageri in 2007 fata de 2006, iar din septembrie anul acesta pana in septembrie anul viitor vrem sa transportam 280.000 de pasageri in si dinspre Romania", a spus Makhlouf.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO