Companii

Sorin Ichim, Caroli: Ne gandim sa atacam piata regionala

Sorin Ichim, Caroli: Ne gandim sa atacam piata regionala

Sorin Ichim, directorul de marketing al Caroli: Vanzarile prin comertul traditional reprezinta 70% din total, conturile de retail international fiind responsabile pentru restul de 30%. Trendul general este ca vanzarile in retailul mare sa detina procentaje din ce in ce mai mari in timp.

09.07.2007, 18:03 74

Sorin Ichim, directorul de marketing al producatorului de mezeluri Caroli, unul dintre primii trei jucatori din piata, spune ca grupul de firme ia in considerare exportul pe pietele din regiune, insa prioritatea o reprezinta in continuare piata interna.
"Chiar daca obiceiurile de consum sunt asemanatoare, fiecare tara are niste caracteristici proprii. Cand se incearca expansiunea regionala, se fac cercetari cantitative si calitative, se identifica trenduri pentru a vedea daca produsul se potri-veste noii piete, se fac investitii in cercetare pentru a afla care sunt competi-torii, si abia dupa toate acestea se ia decizia de a intra sau nu intr-o piata straina", a declarat Sorin Ichim, directorul de marketing al Caroli.
In conditiile in care numerosi jucatori din piata locala iau in considerare exportul in tarile din cadrul Uniunii Europene, Ichim declara ca aceasta ar putea reprezenta o optiune si pentru Caroli.
"Daca exista toate conditiile posibile de ce sa nu devenim un jucator regional? Nu vad de ce ne-am limita doar la o piata nationala. Exista exemple de producatori romani care deja sunt destul de activi pe pietele din jur. Atata timp cat vin si jucatori din afara, noi de ce nu am iesi in afara?", a adaugat el.
Anul trecut, Caroli a preluat producatorul clujean Mastro Industries prin intermediul unei tranzactii de aproximativ 5 mil. euro, potrivit unor surse din piata.
Compania a relocat apoi intreaga productie in fabrica detinuta la Pitesti si a inchis fabrica Maestro, fara a lua o decizie pana in prezent privind vanzarea terenului. Initial reprezentantii Caroli au anuntat ca vor transforma fabrica din Cluj intr-un centru logistic, insa intre timp au renuntat la aceasta idee si au deschis noul depozit in alta locatie din Cluj, urmand ca anul acesta sa deschida un nou centru logistic si in Pitesti.
Caroli a anuntat pentru anul acesta investitii de aproximativ 5 milioane de euro in construirea celor doua centre logistice, precum si in dezvoltarea parcului auto si in dezvoltarea lantului de magazine Maestro.
"Proiectul inceput deocamdata in Cluj, unde avem magazine Maestro, se va continua in timp, posibil si pentru celelalte branduri din portofoliul nostru, dupa un calendar care tine seama de necesitatile pietei. Aceasta dezvoltare ia in considerare si regiunile din afara Clujului", a adaugat Ichim.
Potrivit reprezentantilor companiei, care citeaza studiile MEMRB, brandul Caroli a detinut in prima parte a anului o cota de piata de 7,5%.
"Vanzarile prin comertul traditional reprezinta 70%din total, conturile de retail international fiind responsabile pentru restul de 30%. Trendul general este ca vanzarile in retailul mare sa detina procentaje din ce in ce mai mari in timp, in conformitate cu situatia din celelalte tari europene. In final, splitul optim este un compromis in care sunt luati in considerare multi factori si poate fi diferit de la un producator la altul", a spus Sorin Ichim.
Caroli Foods a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 92,1 mil. euro, in crestere cu 47% fata de anul precedent si un profit net de 1,6 mil. euro. Potrivit informatiilor companiei, anul trecut, Maestro a reprezentat aproximativ 15% din afacerile Caroli.
Pentru anul acesta compania estimeaza inregistrarea unei cifre de afaceri de 125 mil. euro, in crestere cu 25-30% fata de 2006. Doar in primul trimestru al acestui an compania a inregistrat o cifra de afaceri de 22,5 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 25% fata aceeasi perioada a anului precedent. Reprezentantii Caroli au alocat anul acesta bugetului de marketing 3 milioane de euro net, care vor fi investiti in promovarea tuturor marcilor Caroli Foods (Gourmet, Caroli, Maestro, Primo, Familia si Sissi).
Piata preparatelor din carne, estimata a avea o valoare de aproximativ un miliard de euro, va creste anul acesta cu 10% fata de 2006 pe fondul dezvoltarii lanturilor de retail si cresterii capacitatilor de productie a principalilor producatori de mezeluri din piata, CrisTim, Caroli, Aldis, Angst, Elit si Tabco-Campofrio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO