Companii

Stihl a lansat o platformă de vânzări online pentru reţeaua sa de dealeri şi investeşte 6 mil.euro pentru extinderea centrului logistic din Otopeni

Stihl a lansat o platformă de vânzări online pentru...

Autor: Roxana Rosu

07.05.2018, 11:20 195

Compania STIHL Romania a lansat o platformă de vânzări online pentru reţeaua sa de dealeri, la care au aderat până acum 30 de firme, investiţia minimă fiind de 10.000  de euro.

“Până în prezent, la STIHL Online Platform (SOP) au aderat 30 de dealeri, care sunt repartizaţi uniform pe teritoriul ţării. Lucrăm la implementarea acestui sistem de peste doi ani şi ne bucurăm că partenerii noştri locali şi l-au asumat într-un număr atât de mare. Sistemul va permite fiecărui dealer local să îşi păstreze şi să îşi administreze clienţii locali, la fel ca până acum, doar că acum mai au încă un canal de comunicare şi vânzare deschis către ei”, explică Ioan Mezei, director general STIHL România.

Reţeaua companiei are în prezent aproximativ 200 de dealeri, cu 375 de magazine.

“ Dezvoltarea unui astfel de business local se poate face relativ uşor, dacă se respectă un set de reguli şi standarde. Aportul investiţional propriu minim este de minim 10.000  de euro, iar nivelul la care se poate ajunge cu business-ul este foarte ridicat. Spre exemplu, anul trecut am avut trei dealeri care au atins un nivel al vânzărilor de peste 1 milion de euro, fiecare. Iar anul acesta ne aşteptăm la încă 5-6 parteneri care să atingă aceeaşi performanţă”, declară Ioan Mezei.

În acelaşi timp, compania continuă investiţia în dezvoltarea centrului din Otopeni, investiţie de 6 milioane euro care va tripla spaţiul de depozitare şi logistică actual. “ Noul spaţiu va compensa capacitatea de stocare de care aveam nevoie deja de trei ani. Cu această investiţie care se ridică la aproximativ 6 milioane de euro, din fondurile locale ale STIHL România, vom demara noi porcese de organizare şi vom creşte productivitatea, devenind mult mai eficienţi în logistică şi gestionarea în toate procesele companiei”, precizează Ioan Mezei.

Din punct de vedere al business-ului, STIHL Romania a atins în primele patru luni nivelul de anul trecut.

La nivel mondial compania a anuntat recent rezultatele financiare, care arată o creştere spectaculoasă de 9.7 procente, cifra de afaceri atigând 3,8 miliarde de euro. Pe lângă segmentul produselor cu motoare cu ardere, compania precizează că această creştere s-a datorat şi utilajelor cu acumulator, introduse pe piaţă în ultimii ani, dar şi digitalizării produselor, prin implementarea de soluţii inteligente. În ţara noastră gamele de motounelte cu acumulator cresc de la an la an, în prezent comercializându-se peste 22 astfel de echipamente (motoferăstraie, motocoase, foarfeci de grădină, suflante, motodebitatoare). În acest an compania va pune pe piaţă noi astfel de modele, în gama D, destinate profesioniştilor.

STIHL România este o companie deţinută 100% de firma mamă şi a fost înfiinţată în 1997. Compania mamă a fost înfiinţată în 1926 de Andreas Stihl.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO