Companii

Stroe: Renault si Ford ar putea duce productia de masini la 650.000 de unitati in 2010

Stroe: Renault si Ford ar putea duce productia de masini la 650.000 de unitati in 2010
05.09.2007, 18:00 49

Industria auto locala ar putea ajunge la o productie de 650.000 de autovehicule in 2010, daca Ford va produce la Craiova peste 300.000 de unitati anual, potrivit estimarilor lui Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, cel mai mare producator auto de pe piata locala.
"In Romania se vor asambla 650.000 de autovehicule in 2010, daca se clarifica situatia de la Automobile Craiova. Uzina poate produce 300.000 de autovehicule pe an, in maxim 18 luni, daca se doreste acest lucru", a declarat Constantin Stroe.
Ritmul de crestere al productiei de automobile in Romania a fost de 13% dupa primele sapte luni ale acestui an, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi interval, vanzarile de autoturisme au accelerat cu 22,4%. Pe de alta parte, producatorul Dacia intentioneaza ca la nivelul anului 2008, productia proprie sa ajunga la 275.000 de unitati, fata de circa 177.000 de unitati la sfarsitul anului trecut. Pentru acest an, reprezentantii Dacia estimeaza o productie de 225.000 de masini, urmand ca, in functie de cererea pietei, productia Automobile Dacia sa fie extinsa la 400.000 de unitati, in functie de cererea pietei.
La o productie totala de peste 650.000 de automobile la nivelul anului 2010 si la un volum estimat de export de 400.000 de unitati, valoarea exporturilor de automobile ar putea depasi 4 mld. euro in 2010, adica 9% din totalul exporturilor.
Negocierile dintre statul roman si Ford Motor Company cu privire la privatizarea Automobile Craiova au continuat si ieri, dupa ce luni nu s-a ajuns la niciun acord intre cele doua parti. Potrivit unor surse din piata citate de Mediafax, se va ajunge la un acord in aceasta saptamana. Capacitatea de productie a Uzinei Daewoo Craiova este in prezent de 150.000 de autovehicule.
"Acum se procedeaza gresit cand se tot vorbeste ca o vindem prea ieftin. Uzina Daewoo are un potential foarte mare. Cred ca a trecut momentul cand se punea problema cu cat o vindem. Nu cunosc detaliile ofertei, dar, daca as fi in comisia de privatizare, as pune conditii pentru cel putin zece ani de acum incolo, daca oferta este slaba", a adaugat Stroe. El a precizat ca situatia financiara a grupului american Ford nu are de ce sa influenteze activitatea din Romania. "Nu toate fabricile care produc pentru Ford in lume sunt profitabile. In plus, Romania are avantajul mentinerii unui ecart de costuri salariale intre romani si vest-europeni pentru mult timp de acum incolo", a subliniat Stroe.
El a dat exemplul grupului francez Renault care a oprit productia la o uzina de asamblare din Belgia si a mutat capacitatile in Romania, chiar in momentul in care negocia preluarea Automobile Dacia. "Dacia are in prezent o cota de 33% din piata locala si nu a atins inca nivelul minim preconizat de noi. O cota de 30% este un coeficient din piata locala care ne asigura linistea", a mai spus Stroe.

Masinile de ocazie pierd teren
Ponderea masinilor de ocazie din totalul vanzarilor din primele sapte luni a scazut la 33%, fata de 44% in aceeasi perioada a anului trecut, fapt care justifica introducerea taxei de prima inmatriculare, potrivit declaratiilor presedintelui APIA, Brent Valmar. Totodata, Valmar a anuntat ca norma de poluare Euro 5 va fi introdusa la nivel european, inclusiv in Romania, la 1 septembrie 2009, iar Euro 6 incepand cu 2014.

Primul Logan de 12.000 de euro
Automobile Dacia a lansat in aceasta saptamana versiunea de motorizare Diesel de 1,5 litri si 85 de cai, pret pentru modelul MCV cu echiparea de top ajungand la 12.050 de euro. Pana in prezent, singura motorizare Diesel din gama Dacia era cea de 70 de cai putere. "Nu vom renunta la motorul de 70 de cai putere pentru ca acesta completeaza gama si nu ne temem ca noul model va musca din vanzarile modelului precedent deoarece pentru clientul de Logan diferenta de pret de 450 de euro este totusi semnificativa", a declarat Cecilia Tudor, sef produs Automobile
Dacia. Oficialii Automobile Dacia au declarat ca prin noul model doresc sa ridice vanzarile de Logan echipate cu motoare Diesel la 42% din intreaga productie, in prezent procentul fiind de 38%. La sfarsitul lunii august, vanzarile pe piata interna au trecut de 60.000 de unitati, ceea ce reprezinta circa 45% din intregul volum de livrari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO