Companii

Szarvadi, Domo: Piata de electrocasnice se va stabiliza la o valoare de 3 mld. euro

Szarvadi, Domo: Piata de electrocasnice se va stabiliza la o valoare de 3 mld. euro

Lorand Szarvadi, director general al Domo: Am incredere in piata in continuare, chiar daca la inceputul anului nu a existat o crestere foarte mare fata de anul trecut, cand am avut si aderarea la UE. Va fi insa un an bun pentru industrie, cu evenimente care vor avea un impact bun asupra vanzarilor, precum Campionatul European de fotbal asupra televizoarelor.

21.03.2008, 15:34 120

Szarvadi spune ca piata locala ar trebui sa ajunga la un nivel similar cu cea ungara, din punctul de vedere al cheltuielilor pentru fiecare consumator, cei 10 milioane de locuitori ai Ungariei cheltuind anual circa 1,3 - 1,4 miliarde de euro pe acest segment.
"O piata egala ar insemna pentru noi sa ajungem la 3 miliarde de euro", a completat Szarvadi.
In urma preluarii de catre fondul de investitii Lynx Property, subsidiara a Equest Investment Balkans, Domo Retail "a inceput pregatirile" pentru primul loc in retailul de electrocasnice.
Sarcina lui Szarvadi este departe de a fi una usoara intr-o piata in care concentrarea creste de la an la an, Altex, Domo, Flamingo si Rombiz estimand afaceri cumulate de aproximativ 1 miliard de euro in 2008.
Dupa atragerea de resurse de la fondul de investitii Equest, si impreuna cu Tehnomarket, retea detinuta de acelasi actionar majoritar, Domo a demarat un program de extindere, urmand ca lupta pentru prima pozitie din piata sa fie data in 2010.
"Obiectivul nostru este stabilit in continuare pe termen lung, iar in 2010 ma gandesc sa atacam pozitia de lider. Deocamdata avem un lider destul de autoritar, destul de agresiv, care in continuare merge spre o dezvoltare foarte puternica pe spatii", a declarat Lorand Szarvadi.
Urmarind aceeasi directie, Domo, care a inregistrat anul trecut afaceri de 193 mil. euro si un profit net de 8,5 mil. euro, a anuntat extinderea suprafetei comerciale in 2008 la 80.000 de metri patrati, de la 55.000 la sfarsitul anului trecut. "Vom mai deschide inca 17 magazine, in toata tara, dar cele mai multe vor fi in continuare in Bucuresti. Vom fi prezenti in fiecare parc nou de retail, deoarece fiecare dezvoltator doreste si unul sau doua magazine de electrocasnice", a mai spus Szarvadi.
Cursa retailerului pentru primul loc a devenit insa si mai dificila, primul concurent, Altex, anuntand odata cu rezultatele financiare si un plan de extindere de aproximativ 40.000 de metri patrati, de la 90.000 de metri patrati in prezent. Mai concret, Altex va inaugura in acest an 9 magazine Media Galaxy, a cate 3.000 de mp, si 9 magazine Altex de cate 1.500 de mp.
Conjugand cele doua branduri din portofoliu, Domo si Technomarket, Szarvadi intentioneaza sa creasca cota de piata a companiei de la 19% in prezent la 22% in urmatorii doi trei ani, dupa aceasta perioada urmand ca piata sa inregistreze un ritm mai mic de crestere, fata de cel de 25% inregistrat anul trecut. Odata cu dezvoltarea pe plan national, prin deschiderea de unitati in principal in complexuri comerciale, Equest a dus si peste granita brandul Domo. Dupa ce in Bulgaria au fost deschise pana acum 11 magazine Domo, in 2008 vor fi inaugurate inca 6, programul fiind gestionat de partenerul Technomarket, dupa cum Domo va gestiona extinderea Technomarket in Romania. Urmatorul pas este Serbia, unde Szarvadi spune ca exista deja locatii pregatite.
"Technomarket foloseste brandul Domo in Serbia. Locatiile sunt stabilite si ideea este ca toate magazinele de 1.000 mp din malluri, spatii stradale si centrul oraselor sa fie Domo, iar Tecknomarket sa apara in centrele comerciale", a spus Szarvadi. Extinderea nu este insa singura solutie de crestere a retailerilor de electronice. La fel ca si concurentii sai, Szarvadi se bazeaza pe puterea de cumparare a pietei, care da semne de apreciere in perioada urmatoare. "Am incredere in piata in continuare, chiar daca la inceputul anului nu a existat o crestere foarte mare fata de anul trecut, cand am avut si aderarea la UE. Va fi insa un an bun pentru industrie, cu evenimente care vor avea un impact bun asupra vanzarilor, precum Campionatul European de fotbal asupra televizoarelor", a spus Szarvadi.
Preluarea Domo de catre Equest, in toamna anului trecut, a reprezentat cea mai mare tranzactie din aceasta piata, depasind preluarea Flanco de catre Flamingo din 2006.
Tranzactia, a treia in ordine cronologica dupa Flanco - Flamingo si Cosmo - Sabanci, s-a realizat la un pret de 75 de milioane de euro pentru 75% din actiunile companiei, fondurile de investitii RAEF, care detinea 9,3%, si Westerham, cu 14,7%, realizand exitul.
Singurul actionar ramas in structura Domo, cu o participatie de 25%, este firma Dominuse, detinuta de fondatorii retailerului, Lorand si Zuzsanna Szarvadi, Ferenc Hegedus si Alexandru Mnohoghitnei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO