Companii

Ţările din vestul Europei urmează tendinţa din România de a folosi mallul şi ca loc de întâlnire. Românii merg la mall şi pentru o cafea

Ţările din vestul Europei urmează tendinţa din...

Autor: Cristi Moga

27.07.2013, 11:42 838

Mallurile din România sunt folosite pentru cumpărături, dar şi ca loc de întâlnire şi pentru petrecerea timpu­lui liber, iar această tendinţă a început să se propage şi în centrele comerciale din vestul Europei, în care accentul este pus în cele mai multe cazuri doar pe „shop­ping“, afirmă austriacul Walter Wolfler, manager cu o experienţă de 25 de ani în piaţa de retail.

Wolfler, care în ultimii opt ani a lucrat în cadrul fondului austriac de investiţii Immo­finanz, inclusiv la dez­vol­ta­rea mallului Mari­ti­mo din Con­stanţa, a preluat recent con­ducerea depar­ta­men­tului de retail din regiunea Europei Cen­trale şi de Est al firmei de consul­tanţă imobiliară CBRE, acoperind zece ţări din regiune, inclusiv România.

„În România mallul este un loc de întâl­nire, iar vestul urmează această tendinţă. Ro­mânii merg la mall şi pentru servicii, la o cafea, la cinema sau pur şi simplu să iasă din casă. Zona de entertain­ment este mai im­por­tantă aici şi datele arată că, cu cât este mai dezvoltată această com­ponentă, cu atât mallul este mai apreciat şi are un trafic mai ridicat. Acest lucru este diferit faţă de pro­iec­tele din Ungaria sau Cehia“, a declarat Wolfler pentru ZF.

Faţă de vestul Europei, mallurile din România sunt şi dintr-o altă generaţie, în condiţiile în care piaţa locală de profil are doar 14 ani, cât a trecut de la deschiderea pri­mului centru comercial considerat modern – Bucureşti Mall din Vitan.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.07.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO