Companii

Teraplast si-a bugetat o crestere de 30% in anul in care intra pe Bursa

12.02.2008, 19:08 22

Grupul Teraplast Bistrita, cu activitati in sectorul materialelor de constructii si prelucrarii maselor plastice, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 90 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent.
Compania intentioneaza sa desfasoare o oferta publica initiala pentru listarea a 25% din titluri la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), prospectul preliminar fiind aprobat de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) la sfarsitul lunii ianuarie.
Valoarea nominala va fi de 0,1 lei pe unitate, iar operatiunea este intermediata de compania de brokeraj Raiffeisen Capital & Investment. Pretul la care se vor vinde actiunile urmeaza sa fie stabilit in functie de reactia investitorilor.
Astfel, valoarea ofertei ar putea ajunge la circa 20 de milioane de euro, luand in calcul preturile la care se tranzactioneaza in prezent actiunile producatorilor de materiale de constructii.
Teraplast a realizat in 2007 la nivel de grup, conform evaluarii IFRS (standardele internationale de contabilitate), o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, in crestere cu circa 49% fata de anul precedent.
"Rezultatele si estimarile sunt o urmare a programului de investitii derulat de Teraplast si a dinamicii accentuate a sectorului constructiilor", a declarat Emanoil Viciu, directorul general al Teraplast.
Pe langa compania cu acelasi nume, grupul Teraplast include firmele Plastsistem, producator de tuburi din polietilena pentru constructii comerciale si industriale, si Politub, producator de polietilena pentru retelele de gaz si apa, in cadrul carora Teraplast SA detine participatii de 70%, respectiv 50% din actiuni.
Compania Teraplast a fost infiintata in 1990, dupa divizarea Intreprinderii de Materiale de Constructii a municipiului Bistrita, noua firma preluand sectiile de teracota si de prelucrare a maselor plastice.
Teraplast Bistrita avea programate pentru 2007 investitii de 11 milioane de euro, iar conducerea companiei estimeaza ca pana in 2009 valoarea investitiilor va ajunge la 28 de milioane de euro. Compania a finalizat anul trecut o investitie de aproximativ 4 milioane de euro intr-o fabrica de ferestre PVC, in Brasov.
Noua fabrica are o suprafata de 3.000 de metri patrati si o capacitate de productie de 300 de repere pe zi, iar potrivit conducerii productia realizata este destinata in principal clientilor din zona de centru-sud.
In plus, strategia companiei prevede relocarea integrala a productiei din orasul Bistrita intr-o alta locatie din acelasi oras.
Pe piata externa, Teraplast vinde aproximativ 7% din volumul total al cifrei de afaceri, principalii parteneri la export fiind in Ungaria, Italia, Franta, Slovenia, Serbia si Republica Moldova.
Capitalul social al Teraplast este controlat in proportie de 94% de patru actionari, respectiv SIF Banat-Crisana, Marley Ungaria (membra a grupului belgian Aliaxis) si doua persoane fizice.
Teraplast produce sisteme complete de canalizare interioara si exterioara, alimentare cu apa si incalzire, finisaje interioare si exterioare, profile pentru tamplarie PVC, ferestre si usi cu geam termopan si incalzire cu placi ceramice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO