Companii

TiriacAuto si-a bugetat afaceri de 430 de milioane de euro si isi pregateste reteaua de dealeri pentru aderare

23.02.2005, 00:00 16



TiriacAuto, divizia de autovehicule din cadrul grupului de firme detinut de omul de afaceri Ion Tiriac, estimeaza pentru acest an afaceri de 430 de milioane de euro.



"Anul trecut am vandut 10.000 de masini si am realizat un volum al afacerilor de 340 de milioane de euro. Anul acesta vrem sa ajungem la 15.000 de masini si 430 de milioane de euro", a declarat pentru ZF Marius Pitigoi, directorul general al TiriacAuto.



Cresterea numarului de masini vandute cu 50% ar depasi de cateva ori cresterea estimata de analisti pentru piata auto de import - 10-15%. Explicatia? Dezvoltarea in teritoriu, spune Pitigoi.



"In provincie este inca un potential important de crestere. In urma cu doi ani, mai mult de jumatate din vanzari erau realizate in Bucuresti. Anul trecut Bucurestiul reprezenta doar 43% din totalul vanzarilor, iar anul acesta ponderea Capitalei in total va scadea si mai mult".



La cresterea vanzarilor din acest an vor contribui, potrivit reprezentantului TiriacAuto si campaniile de promovare pe care importatorii si dealerii le vor derula.



"Am decis ca importatorii sa se ocupe doar de ceea ce inseamna imaginea de marca si lansarea de produse noi. Dealerii din teritoriu au libertatea sa desfasoare campanii de promovare locale, participare la expozitii locale si sunt liberi sa ofere ce promotii cred ca se suprapun cel mai bine peste profilul clientilor. Spre exemplu, dealerul din Brasov va incerca sa mizeze cat mai mult pe un pret mai bun pentru masinile cu tractiune integrala, caci acestea sunt mai cerute, fiind o zona de munte, in timp ce dealerul din Timisoara ar putea merge pe pachete care sa includa sisteme de climatizare in echiparea standard", explica directorul general al Tiriac Auto.



Investitii in retail de 23 mil. euro



TiriacAuto coordoneaza activitatea a cinci importatori de autovehicule de pe piata locala (Auto Rom, M Car Trading, Romcar, Premium Auto si Hyundai Auto Romania) si reprezinta zece marci (Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jeep, Jaguar, Land Rover si Hyundai).



TiriacAuto este responsabila si de activitatea de comert derulata de mai multi dealeri din Bucuresti si provincie.



Dealerii din cadrul TiriacAuto reprezinta mai mult de jumatate din vanzarile totale ale celor zece marci pe piata romaneasca.



"Procentele variaza in functie de marca, dar in ansamblu, dealerii din cadrul TiriacAuto reprezinta mai mult de jumatate din vanzari", explica Pitigoi.



El spune ca la nivelul anului trecut investitiile efectuate in reteaua de retail a TiriacAuto fost de 12 milioane de euro, iar anul acesta va ajunge la 23 de milioane de euro.



"Vrem sa pregatim dealerii pentru anii urmatori de dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana cand pe piata ar putea intra si mari dealeri din strainatate. Este important ca dealerii nostri din teritoriu sa isi aseze afacerile pe fundamente economice sanatoase, sa atinga 80-85% din potentialul pe care il are regiunea respectiva si sa se extinda in regiunile limitrofe. De exemplu, vrem ca dealerul Mercedes din Brasov sa se poata lupta nu doar cu dealerii de BMW sau Audi din Brasov, ci sa fie capabil sa se extinda si dincolo de judetul respectiv si sa se lupte cu dealerul Mercedes din judetul urmator. Acesta este un prim pas pentru ca o data cu intrarea marilor jucatori din strainatate, dealerii romani sa le poata face cu succes", explica Pitigoi.



Mercedes vine dupa 2007



Apropierea Romaniei de UE ar putea produce modificari si in ceea ce priveste structura actionariatului la unele dintre companiile din cadrul TiriacAuto.



"In cazul Mercedes, producatorul german a decis sa se implice intr-o masura mai mica sau mai mare in toate tarile din UE. Fie ca a cumparat o parte dintre actiunile importatorului Mercedes din tara respectiva sau a cumparat intreaga companie, germanii au vrut sa se implice in mod direct. Este posibil ca acelasi lucru sa se intample si in Romania dupa 2007", adauga Pitigoi. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO