Companii

Tnuva: Am terminat cu promotiile. Ne uitam cu atentie la marjele de profit operational

Tnuva: Am terminat cu promotiile. Ne uitam cu atentie la marjele de profit operational

Shmulik Porre, directorul executiv al Tnuva Romania: Inainte sa resimtim scaderea vanzarilor, voiam sa fim prezenti in toate magazinele. Acum suntem mult mai atenti la bani si la rau-platnici si incercam sa controlam riscurile.

01.10.2009, 00:00 50
"Avem o crestere atat a afacerilor cat si a volumului, dar nuasa cum speram noi, deoarece oamenii au venituri mai mici. Anulacesta nu vom atinge o crestere de 50% a afacerilor, asa cumestimasem initial, pentru ca cifra de afaceri este cu putin peste10% mai mare in lei dupa primele opt luni ale acestui an", adeclarat Shmulik Porre, directorul executiv al Tnuva Romania, faraa face insa o noua estimare asupra rezultatelor din acest an.
Porre sustine ca producatorul de lactate nu a resimtitefectele crizei pana in luna aprilie a acestui an. "Atunci auinceput sa scada vanzarile, iar piata lactatelor continua sa scadasi in prezent", spune Porre.
Batalia pe cota de piata a devenitscumpa
In plus, in ultimele luni cota de piata detinuta de companiepe segmentul lactatelor proaspete a inceput sa oscileze intre 9 si10%, dupa peste un an si jumatate de cresteri. "Pentru 2010 vrem sapastram cota de piata si sa crestem profitabilitatea. Inainte decriza investeam in cota de piata, dar acum dezvoltarea acesteiaeste scumpa, deoarece batalia companiilor pentru cota de piata estemai mare", spune seful Tnuva.
Directorul executiv al companiei afirma ca in urma reduceriivanzarilor, Tnuva Romania a luat o serie de masuri deeficientizare. Astfel, dupa ce in prima jumatate a acestui ancompania a realizat promotii impreuna cu alte companii (cum a fostcampania facuta impreuna cu producatorul de panificatie Vel Pitar)sau oferind la un anumit numar de produse cumparate unul gratis,acum seful Tnuva Romania spune ca strategia s-a schimbat.
"Acum am terminat cu promotiile", spune Shmulik Porre, desieste constient ca aceasta decizie se va vedea in scaderea volumuluivandut. In acelasi timp insa, aceasta ar putea fi o solutie pentrua imbunatati profitabilitatea companiei.
Cele doua companii detinute in Romania de producatorulisraelian Tnuva au finalizat anul 2008 cu o cifra de afacericumulata de aproximativ 26 de milioane de euro. In acelasi timpinsa, pierderile cumulate ale acestora au atins 30 de milioane deeuro.
2011, anul in care e prevazuta intrarea peprofit
"Va dura aproximativ cinci - sase ani pentru a amortizainvestitia pe care Tnuva a facut-o in Romania, de aceea acum neuitam mai putin la profit si mai mult la EBITDA (profituloperational). Momentul in care vom trece pe profit a fost stabilitpentru anul 2011 si noi credem ca vom realiza acest obiectiv. Inmod sigur, la finalul acestui an pierderea va fi mai mica decat ceainregistrata anul trecut", spune managerul Tnuva.
Printre deciziile luate de companie pentru a reduce costuriles-au numarat si renegocierea contractelor cu furnizorii, reducereacosturilor salariale si de transport, directionarea vanzarilorcatre orasele mari si lansarea unei noi game de produse situata peun segment de pret mai ieftin, Din belsug.
"Inainte sa resimtim scaderea vanzarilor, voiam sa fimprezenti in toate magazinele. Acum suntem mult mai atenti la banisi la rau-platnici si incercam sa controlam riscurile. Cu toateacestea, costurile companiei au crescut, dar mai putin decat ar fitrebuit", afirma directorul executiv Tnuva, care sustine ca in urmacaderii retelor Spar si Pic, compania are de recuperat datorii depeste 100.000 de euro.
Au relocat pe litoral agenti de vanzari pentru aacoperi sezonul estival
In plus, pentru a sustine cresterea vanzarilor, producatorulde lactate a crescut prezenta companiei pe litoral in lunile devara. "Am intuit ca romanii nu vor avea bani suficienti pentru apleca din tara si atunci vor merge pe litoral in lunile de vara.Asa ca am luat din forta de vanzari din tara si am dus-o pe litoralsi ne-am asigurat ca exista produse Tnuva in fiecare magazin",spune Porre.
In acelasi timp, producatorul a renuntat la produseleneprofitabile si sustine ca va incerca sa fie eficient in promovarein anul care va urma, concentrandu-si atentia pe consumatorultinta. Tnuva are in prezent intre 40 si 45 de produse, fata de 50la inceputul acestui an. "In fiecare luna regandim portofoliul siurmarim sa vedem ce produs renteaza", spune seful Tnuva sperand cain urmatorii ani va putea relua productia sortimentelor la care arenuntat.
Produsul care a depasit insa asteptarile companiei anul acestaa fost laptele, segment pe care Tnuva a intrat la inceputul acestuian. "Pe segmentul de lapte avem in acest moment o cota de piata de10%, dublu fata de estimarile noastre initiale", afirma Porre, carea adaugat insa ca in ciuda acestui rezultat, Tnuva va miza incontinuare pe dezvoltarea segmentelor de iaurt, smantana sisana.
Fabrica de 55 mil. euro langa Bucuresti
Tnuva a intrat pe piata locala a lactatelor in urmaconstructiei de la zero a unei fabrici de lactate, in localitateaPopesti-Leordeni, si a unei ferme in Adunatii Copaceni, ambele injudetul Ilfov. Investitia de 55 de milioane de euro a fostrealizata prin intermediul Bancii Europene de Reconstructie siDezvoltare (BERD), care detinea 35% din actiuni. Dupa ce companiaisraeliana Tnuva a fost achizitionata la inceputul anului trecut defondul de investitii britanic APAX, BERD a iesit din actionariatulTnuva. In prezent, atat Tnuva Romania Dairies(fabrica de lactate),cat si Tnuva Romania Milk (ferma) sunt detinute de Tnuva RomaniaIsrael, filiala Tnuva International.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO