Cele mai valoroase nouă companii din comerţul alimentar au fost evaluate la 30 mld. euro, arată datele ediţiei din acest an a anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România, realizat de Ziarul Financiar împreună cu BT Capital Partners şi cu firma de evaluare şi consultanţă Veridio. Este dificil de realizat o evoluţie a valorii totale dat fiind că în 2016 Cora îşi făcea loc în clasament, iar în acest an a ieşit, în timp ce Lidl a intrat pentru prima dată în Top 100 în 2017.
Evaluarea unei companii se face pe baza datelor financiare din anul precedent, deci din 2016, un an bun pentru jucătorii din comerţul alimentar care au pariat puternic pe expansiune. Mai mult, anul trecut consumul privat şi-a continuat galopul, fiind vioara întâi a economiei. În acest context, cele mai multe lanţuri de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash & carry au anunţat afaceri în urcare. Aceste rezultate, alături de alţi indicatori financiari, sunt cele care au stat la baza evaluării realizate pentru catalogul, ajuns la a douăsprezecea ediţie.