Aflat la a noua apariţie, topul este condus, la fel ca şi la celelalte opt ediţii precedente, de compania OMV Petrom SA.
Opt din cele 100 de companii nu s-au aflat în ediţia din 2013 a anuarului.
În total, cele opt afaceri nou-intrate au fost evaluate la 5,7 miliarde de lei.
Pentru divizia de pe piaţa locală a MOL, evaluată la aproape un miliard de lei, care îşi face debutul în topul companiilor valoroase, 2014 ar putea fi primul an cu afaceri de 4,5 mld. lei. Imediat după grupul petrolier se află Alpha Bank, cea mai mare dintre cele patru bănci cu acţionariat elen prezente pe piaţa românească. Banca locală se situa la finalul anului trecut pe locul opt în sistemul bancar, cu o cotă de piaţă de 4,5%.
Alpha Bank revine astfel în topul celor mai valoroase companii, unde instituţia financiară a fost prezentă neîntrerupt în perioada 2008-2011.
Podiumul companiilor intrate anul acesta în Top 100 este completat de retailerul Profi, unul dintre cei mai agresivi jucători din comerţul românesc, o piaţă cu 12 lanţuri internaţionale şi afaceri de 35-50 de miliarde de lei.
Cu aproape 270 de magazine dintre care circa 60 deschise în acest an, reţeaua de magazine Profi şi-a consolidat poziţia secundă în topul celor mai extinse reţele de magazine din România după Mega Image (367 unităţi).
Expansiunea şi investiţiile realizate în reţeaua de magazine de către Enterprise Investors au dus businessul Profi de la 95 mil. euro în 2008 la aproape 330 mil. euro anul trecut, fiind alături de Mega Image (+301%) şi Kaufland (+111%) singurele reţele de retail modern care au reuşit cel puţin o dublare a vânzărilor în anii de criză.
Companiile din acest an au fost evaluate la aproape 245 mld. lei (55 mld. euro), în creştere cu 10%.