Companii

Toyota Motor Europe: Pana in 2012 Romania va fi in Top 10 piete de volum pentru Toyota

Toyota Motor Europe: Pana in 2012  Romania va fi in Top 10 piete de volum pentru Toyota

Andrea Formica, senior vice president al Toyota Motor Europe: Prius, modelul hibrid al constructorului japonez, a inregistrat anul trecut vanzari de 33.000 de unitati in Europa de Vest. In acest an dorim sa crestem volumul la aproximativ 43.000 de unitati, in timp ce in prezent cererea depaseste oferta", a spus presedintele Toyota Motor Europe.

17.03.2008, 20:52 25

"Piata europeana trebuie impartita intre est si vest. In tarile vest-europene ne asteptam ca vanzarile sa stationeze in urmatorii ani, in timp ce vanzarile in estul Europei sunt estimate sa creasca cu pana la 30%. Romania, Rusia si Ucraina vor juca un rol important in acest sens. Cea mai mare provocare pentru Toyota in Europa de Est este dezvoltarea retelelor de distributie", a declarat Andrea Formica.
Datorita vanzarilor in crestere, Toyota Romania a devenit o reprezentanta proprie de la 1 ianuarie si nu se mai afla sub conducerea Toyota Grecia.
"Vom avea o relatie mult mai directa cu biroul de la Bucuresti si in termeni de livrari. Pana in 2012 ne asteptam ca Romania sa fie una din primele zece piete pentru Toyota", a subliniat Formica
In conditiile in care vanzarile Toyota pe piata locala au depasit in 2007 pragul de 10.000 de unitati comercializate anual, potrivit vicepresedintelui companiei, volumul de 20.000 de unitati va fi depasit inainte de 2012.
"In prezent nu pot estima o valoare de crestere a vanzarilor Toyota in Romania in 2008, dar reteaua actuala reprezinta un punct bun de plecare. Daca PIB-ul Romaniei va continua sa creasca, s-ar putea sa avem parte de cresteri peste asteptari", a subliniat Formica.
De aceeasi parere este si Thierry Dombreval, vicepresedintele executiv al Toyota Motor Europe.
"Acum 2-3 luni spuneam ca dorim sa crestem vanzarile in Europa cu aproximativ 5%. In prezent pietele vest-europene inregistreaza o stagnare a vanzarilor, in timp ce in Europa de Est se inregistreaza cresteri importante. In Romania vanzarile Toyota au inregistrat o majorare semnificativa, dar in ceea ce priveste cota de piata este inca scazuta", a spus Dombreval.
Structura pietei romanesti este foarte diferita fata de cea din Europa de Vest.
"In Romania exista o dominatie a Daciei cu modelul Logan. Romania va urma in urmatorii ani acelasi drum precum Cehia sau Polonia, adica o segmentare a pietei apropiata de cea din vestul Europei", a spus vicepresedintele Toyota Motor Europe.
Pentru a permite obtinerea de vanzari mai ridicate pe pietele emergente, unde modelele low-cost detine cote importante din piata, Toyota testeaza potentialul unui astfel de model.
"Un model low-cost este in prezent un proiect aflat in studiu, in cadrul Toyota Motor Corporation. Este un proiect destinat tarilor din BRIC - Brazilia, Rusia, India si China. Atunci cand discutam de Rusia, putem include si piete est-europene precum Ucraina. Atunci cand vorbim de acest viitor model low-cost al Toyota, acesta va impune noi standarde. In niciun caz nu se iau in considerare sandardele impuse de Tata Nano. Aici discutam de standarde unice, pentru aceasta masina. Nu se vor realiza compromisuri in ceea ce priveste siguranta spre exemplu - nu avem clienti de clasa a doua", spune Formica.
Chiar daca va fi un model low-cost potrivit oficialilor Toyota acesta va dispune inclusiv de aer conditionat.
"In viziunea Toyota, un model low-cost se incadreaza intr-un segment de pret de sub 17-18.000 de dolari. Chiar si clientii care doresc sa achizitioneze un astfel de model doresc ca acesta sa aiba dotari precum geamuri electrice sau aer conditionat. Iar la un pret de aproximativ 17.000 de dolari se poate vorbi de un automobil cu astfel de dotari", spune Dombreval.
Potrivit presedintelui Toyota Europa, viitorul model low-cost ar putea concura cu actualul model Dacia Logan pe pietele emergente din India sau Rusia.
"Viitorul model low-cost al Toyota este momentan in stadiu de prototip. Acesta este special proiectat pentru piete emergente precum India, Brazilia sau chiar Rusia si Ucraina. Acesta nu va fi un model concurent cu Tata Nano. Nu putem produce un automobil de 2.500 de dolari. Va fi unul mult mai apropiat de Dacia Logan", a declarat Tadashi Arashima, CEO si presedinte al Toyota Motor Europe.
In cadrul Salonului Auto de la Geneva Toyota a prezentat versiunea de serie a lui iQ, noul model de segment mini al constructorului japonez destinat pietei europene, ale carui emisii de dioxid de carbon sunt de 100 g/km, alaturi de coceptul Urban Cruiser, care cel mai probabil va fi lansat pe piata in prima parte a anului viitor.
"Noul Toyota iQ vine cu un dublu rol, atat de a reduce media emisiilor de dioxid de carbon, pentru a respecta noile norme ce vor intra in vigoare in 2009, cat si de a atrage o clientela tanara, care nu au luat in considerare brandul Toyota pana in prezent. Pe o piata care stationeaza poti creste numai cucerind", a subliniat Formica.
Noul model Geneva va fi asamblat in Japonia, datorita principalilor furnizori de componente.
Daca dorim sa lansam mai repede acest model, este mult mai usor pentru companie ca acesta sa fie asamblat la in Japonia, datorita flexibilitatii ridicate a uzinelor. In comparatie cu Yaris care este produs in Europa, 80% din componentele acestuia provin de la furnizori europeni", a spus Arashima.
Alaturi de iQ, Toyota a prezentat la Salonul Auto de la Geneva modelul Urban Cruiser, un SUV de clasa mica, pozitionat sub segmentul din care face parte RAV4.
"Urban Cruiser poate fi considerat un iQ al SUV-urilor. In prezent nu se poate spune ca exista un concurent pentru acesta", a spus Andrea Formica.
Toyota a investit 7 miliarde de euro, din 1990 si pana in prezent pe piata europeana. Prima uzina de productie a fost deschisa in Marea Britanie, in 1990 si finalizata in 1992.
Constructorul japonez detine in prezent o uzina in Turcia, alta in Rusia.
Toyota nu ia in calcul in prezent construirea unei noi facilitati de productie in Europa de Est.
In prezent Toyota nu are niciun furnizor de componente in Romania", a spus Arashima.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO