Companii

Toyota Romania va lansa masina de familie Auris la jumatatea anului viitor

Toyota Romania va lansa masina de familie Auris la jumatatea anului viitor
02.11.2006, 13:14 46

Toyota Romania, importatorul general al autovehiculelor Toyota, va lansa, in vara anului viitor, modelul hatchback de familie Auris, la scurt timp dupa lansarea comerciala pe piata europeana de la inceputul anului viitor, a declarat Ioana Marinescu, responsabilul pentru marca japoneza.
Lansarea modelului, conceput si produs in Europa, vizeaza imbunatatirea imaginii marcii Toyota pe piata europeana si consolidarea prezentei constructorului pe segmentul C, cel mai important de pe piata europeana. Autoturismul, derivat din conceptul Auris Space, prezentat la Paris, va contribui, de asemenea, la atingerea obiectivului de vanzari pentru piata europeana, de 1,2 milioane euro, stabilit de Toyota pana in anul 2008.
Disponibil in varianta cu trei sau cu cinci usi, modelul poate fi echipat cu doua propulsoare pe benzina, de 1,4 litri si 1,6 litri, precum si cu doua motoare diesel, de 1,4 litri si 2 litri. Toate motoarele indeplinesc standardele de poluare Euro IV.
Modelul Auris va fi prezentat la Salonul Auto de la Bologna, la inceputul lunii decembrie, si va fi disponibil in reteaua europeana de vanzari din primavara anului 2007. Toyota Romania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 100 milioane euro, in crestere cu circa 30% fata de nivelul consemnat anul trecut.
Compania si-a propus sa vanda in acest an 6.000 de autovehicule Toyota si Lexus, in crestere cu 50% fata de rezultatul obtinut in 2005.
Compania a finalizat recent o investitie de 5 mil. euro intr-un centru integrat - Toyota Bucuresti Nord - care include doua showroomuri, un service auto si un depozit, pe o suprafata de 11.000 de metri patrati.
Cresterea vanzarilor companiei se bazeaza in primul rand pe modelul de clasa mica Yaris, care reprezinta aproximativ 20% din totalul autovehiculelor comercializate in Romania. La vanzari, Yaris este urmat de modelul Corolla, cu mai mult de 800 de unitati livrate in primele trei trimestre. Cresterea vanzarilor din acest an se va datora si lansarii unei noi generatii a modelului de teren RAV4 si a modelului de clasa mini Aygo, care s-a vandut in mai mult de 100 de unitati.
Reteaua actuala de dealeri a importatorului este formata din 15 parteneri, cu mai mult de 20 de centre de prezentare in Bucuresti si in cele mai importante orase din provincie.
Piata importurilor de autoturisme a inregistrat in primele trei trimestre ale acestui an vanzari de 96.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de aproape 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor APIA. In aceste conditii, Toyota figureaza intre primele zece marci de import de pe piata.
Toyota a fost in ultimii ani unul dintre cei mai dinamici producatori de masini din lume, vanzarile companiei crescand puternic. Astfel, Toyota are in plan pentru acest an vanzari de aproximativ 8,45 milioane de masini, din care peste 2,5 milioane vor fi vandute numai pe continentul nord-american.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO