Companii

Toyota: vanzari de 25.000 de unitati si o cota de piata de 5% pana in 2010, fara prezenta directa

Toyota: vanzari de 25.000 de unitati si o cota de piata de 5% pana in 2010, fara prezenta directa

Thierry Dombreval, vicepresedinte executiv si director operational in cadrul Toyota Motor Europe: Acum cinci-sase ani se credea ca automobilele se vor putea vinde direct de pe site-urile de internet. Dar nu a fost cazul. De asemenea, odata cu schimbarea legislatiei europene, se credea ca va creste numarul dealerilor multibrand, dar, de asemenea, acest lucru nu s-a intamplat. De ce? Deoarece clientul stie ca legatura cu marca se realizeaza prin dealer, iar unul care comercializeaza exclusiv o marca o cunoaste foarte bine.

08.05.2008, 19:55 104

Daca la inceputul activitatii in Romania vanzarile Toyota nu depaseau 1.000 de unitati, in 2007, compania a trecut pragul de 10.000 de automobile, atingand nivelul de 10.301 unitati.
"Urmatorul target pe care ni l-am propus in Romania este de 25.0000 de unitati, care estimam ca va fi depasit pana in 2010, precum si o cota de piata de 5%. Pentru a asigura acest ritm accelerat de crestere reteaua de dealeri alcatuita numai din complexuri integrate va avea o importanta deosebita", a declarat Dombreval.
Reteaua de distributie a Toyota pe piata locala numara in prezent peste 15 dealeri, care detin 24 de locatii. Cel mai nou complex "3S", care cuprinde showroom, service si depozit pentru piese de schimb a fost deschis luna trecuta la Oradea. Investitia in noua locatie, a doua ca marime din tara dupa cea din nordul Capitalei, s-a ridicat la aproximativ trei milioane de euro.
"Prezenta dealerilor care detin numai complexuri 3S nu este numai un trend al Toyota Romania, este unul la nivel european, care permite oferirea unor servicii cat mai bune clientilor. Dezvoltarea retelei inseamna centre 3S. Pana in 2010 toti dealerii din Romania vor detine complexuri 3S", spune Dombreval, care considera ca reteaua de dealeri reprezinta interfata dintre marca si client.
"Daca interfata este slaba, atunci marca este slaba. Daca este puternica, atunci potentialul brandului este dezvaluit clientului. Dealerii sunt la fel de importanti precum fabricile sau testele de calitate", a adaugat managerul Toyota.
Nici dezvoltarea internetului sau a retelelor de dealeri nu a influentat evolutia showroomurilor in centre integrate.
"Acum cinci-sase ani se credea ca automobilele se vor putea vinde direct de pe site-urile de internet. Dar nu a fost cazul. De asemenea, odata cu schimbarea legislatiei europene, se credea ca va creste numarul dealerilor multibrand, dar, de asemenea, acest lucru nu s-a intamplat. De ce? Deoarece clientul stie ca legatura cu marca se realizeaza prin dealer, iar unul care comercializeaza exclusiv o marca o cunoaste foarte bine", apreciaza vicepresedintele Toyota Motor Europe.
Datorita vanzarilor in crestere, Toyota Romania a devenit de la 1 ianuarie 2008 reprezentanta proprie si nu se mai afla sub conducerea Toyota Grecia. Cu toate acestea, constructorul japonez nu va intra direct pe piata locala.
"Nu luam in calcul intrarea directa pe piata romaneasca. Avem partener Inchcape Motors (compania britanica ce detine doua showroomuri si un centru 3S - n.red.), pe mai multe piete europene", a spus Dombreval.
Daca pana acum cativa ani problema calitatii aerului si vechimea parcului auto nu erau considerate o problema acuta, taxa de prima inmatriculare intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, precum si noua taxa de mediu care o va inlocui pe aceasta, de la 1 iulie, readuc in prim-plan si in Romania ceea ce se intampla deja la nivel european.
"Noua taxa de mediu ia in calcul emisiile de dioxid de carbon (spre deosebire de taxa de prima inmatriculare - n.red.) ale automobilelor. Acestea sunt semnele unei tari care devine constienta de nivelul emisiilor de noxe. Din cadrul Uniunii Europene, 14 state au un sistem de taxare in functie de emisiile de dioxid de carbon. Aceasta taxa este un semn ca Romania devine o tara moderna, care ia in considerare marile schimbari la nivel european", apreciaza Dombreval.
Pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon Toyota Europa doreste sa majoreze vanzarile modelului hibrid de clasa medie Toyota Prius, ale carui emisii de CO2 sunt de 104 grame per kilometru, similare cu cele ale unui automobil de segment mini.
"Vanzarile lui Prius pe piata europeana sunt estimate sa creasca cu 30% in acest an la aproximativ 45.000 de modele. In viitor acesta va fi un model de volum pentru Toyota in Europa. Daca in 2007 vanzarile lui Prius in Romania au fost de 37 de unitati, anul acesta dorim sa vindem intre 250 si 300 de unitati", a subliniat Dombreval.
In Europa, Toyota Motor va asambla in acest an aproximativ 800.000 de autovehicule, aceasta fiind capacitatea maxima de productie.
"Spre exemplu, la unele uzine se produc automobile inclusv sambata, depasindu-se astfel capacitatea de productie. In viitor vom lua in calcul cresterea capacitatii de productie in Europa. De altfel, am inceput acum constructia unei noi uzine la Sankt Petersburg, in Rusia, care va avea o capacitate de 50.000 de automobile si care va fi extinsa in viitor".
In prezent, cel mai bine vandute modele Toyota in Europa sunt Yaris, care va inregistra in acest an vanzari de 260.000 de unitati, potrivit oficialului companiei, Auris cu 180.000 de unitati si Corolla Sedan cu 150-160.000 de unitati.
Pe piata locala in primele trei luni vanzarile Toyota s-au apreciat cu aproape 44%, la un nivel de 2.761 de unitati, in conditiile in care targetul companiei este o crestere de 30%, la peste 13.000 de automobile.
Anul viitor, Toyota va lansa pe piata locala noua generatie a modelului de clasa medie Avensis, care va fi oferita la inceput numai cu motorizari diesel sau pe benzina, nu si hibride.
"In viitor, toate modelele Toyota vor dispune de sisteme hibride de propulsie, asadar vom produce astfel de masini si in Europa. Noua generatie a lui Avensis, care va fi lansata anul viitor, va dispune pentru inceput numai de motoare diesel si pe benzina. Prius este o masina de familie, hibrida, si astfel nu vedem de ce am avea in gama doua astfel de modele hibride", a subliniat Dombreval.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO