Companii

Transavia a vandut cu 16% sub estimari

Transavia a vandut cu 16% sub estimari

Ioan Popa, directorul general al Transavia

28.02.2007, 18:22 53

Transavia din Alba Iulia, unul dintre cei mai importanti producatori de carne de pasare de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 42 milioane de euro, sub estimarile initiale, de aproximativ 50 de milioane de euro.
"Ne asteptam sa avem o crestere mai semnificativa, dupa ce in urma cu doi ani
ne-am dublat cifra de afaceri si productia", a declarat Ioan Popa, directorul general al Transavia.
Profitul companiei s-a plasat de asemenea sub estimari, Transavia obtinand 5,5 milioane de euro, fata de 8,2 milioane de euro cat si-a bugetat la inceputul anului. Compania a reusit totusi sa raporteze un rezultat net in crestere cu 100.000 de euro fata de 2005.
"Pretul de vanzare a carnii a fost mai mic in 2006 cu circa 12-15% si acest lucru s-a vazut si in profitul nostru", a explicat Popa.
In acest an Transavia estimeaza ca va inregistra o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, cu 20% mai mare fata de 2006 si un profit cu 45% mai mare, pana la 8 milioane de euro.
Compania si-a majorat anul trecut investitiile cu 57% fata de 2005, la aproximativ 12 milioane de euro. Majoritatea investitiilor realizate anul trecut au fost directionate catre achizitionarea a doua noi complexe de crestere a pasarilor, intrate acum in proces de tehnologizare si modernizare, in utilaje de asamblare a carnii, in extinderea fabricii de furaje combinate si demararea lucrarilor la noua fabrica de produse preparate, care va fi situata in judetul Sibiu.
"In 2007, planurile de investitii vizeaza finalizarea constructiei si achizitionarea tehnologiei necesare fabricii de produse finite, lansarea acesteia in toamna, precum si extinderea gamei de sortimente de pui", a declarat Ioan Popa.
In noua fabrica, care va avea o suprafata totala de 10.000 de metri patrati si o capacitate maxima de 100 de tone pe zi, Transavia va produce semipreparate din carne. Compania estimeaza ca va produce anul acesta aproximativ 35.000 de tone de carne in viu, fata de 26.000 de tone cat a produs in 2006. Anul trecut producatorul a investit si in dezvoltarea imaginii Transavia alocand 2 milioane de euro bugetului de marketing.
Ioan Popa a mai mentionat ca anul acesta intentioneaza sa majoreze capitalul companiei cu 5 milioane de euro, de la aproximativ 1,5 milioane de euro cat este in prezent. De asemenea, Popa a mai declarat ca doreste sa realizeze fuziunea intre Transavia si Cerealcom, companie achizitionata de grupul de firme din Alba Iulia in urma cu doi ani.
"Nici majorarea de capital si nici fuziunea nu vor schimba structura actionariatului Transavia, eu continuand sa fiu actionar majoritar. Vor mai exista si alte planuri de acest fel", a continuat Popa.
Potrivit datelor Registrului Comertului, printre companiile la care mai este actionar Ioan Popa se numara Alcomb, Cerealcom sau Prelcomet, toate in judetul Alba.
In 2006, Transavia si-a consolidat pozitia in piata produselor proaspete din carne de pui, aceasta categorie reprezentand peste 75% din productia si distributia grupului. In prezent, peste 80% din produsele Transavia sunt distribuite prin marile lanturi de retail, singurul lant de magazine de pe piata locala care nu comercializeaza produsele Transavia fiind Billa. Popa a mai declarat ca deocamdata nu este interesat sa produca pentru export, continuand sa dezvolte afacerea, pe care o evalueaza la 150 milioane de euro pe plan local. "Piata romaneasca este mult mai interesanta decat piata din Vest. In Romania, 45% din carnea de pasare prezenta pe piata este adusa din import, ceea ce inseamna ca am spatiu sa ma dezvolt", a spus directorul general Transavia.
Principalii producatori de carne de pasare din piata sunt Transavia Alba Iulia, Agricola Bacau, Avicola Calarasi si Agrisol.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO