Bujor Stănescu, directorul de logistică al companiei detransport şi distribuţie Aquila, consideră că activitatea firmelorde transport în afara ţării aduce un profit mai mare şi un venitmai sigur decât pe piaţa locală, în condiţiile în care un camionpoate parcurge mai mulţi kilometri în Vest decât în România.
"În România camioanele au o viteză medie de sub 50 km/h la carese adaugă şi timpii mari de încărcare şi descărcare. Astfel cu greuse pot parcurge lunar mai mult de 6.000 km. Mai mult, având învedere starea drumurilor în România, şi cheltuielile cureparaţiile sunt destul de mari. Pe de altă parte, în transportulinternaţional se pot parcurge lunar peste 14.000 km cu un singurşofer având în vedere viteza medie de 80 km/h, la care se adaugă şicosturile de întreţinere mai mici", a declarat Bujor Stănescu încadrul unei conferinţe organizate de revista de transport şilogistică Tranzit. Aquila şi-a extins flota în acest an de lapuţin peste 300 de camioane anul trecut la aproape 470 de vehiculecomerciale anul acesta.
"Profitul a crescut anul trecut, la fel şi cifra de afaceri, darîn acelaşi timp s-au scumpit anvelopele şi motorina. O bună partedin creşterea cifrei de afaceri vine din aceste scumpiri, în timpce profitabilitatea ca procent din costuri a scăzut", a spusStănescu. El a subliniat că avansul din acest an vine dintr-ocreştere uşoară a importurilor de mărfuri.
În primele patru luni ale acestui an vânzările de vehiculecomerciale pe piaţa locală au înregistrat o creştere de aproape 8%potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA), la aproape 3.800 deunităţi.
Jucătorii din piaţă se aşteaptă că în 2012 vânzările decamioane să accelereze pe fondul intrării în vigoare a normelor depoluare Euro 6 de la 1 ianuarie 2013, acestea fiind cu 10-13.000 deeuro mai scumpe decât cele Euro 5 datorită noilor tehnologii."Preţurile camioanelor au început să crească cu aproximativ10-15% faţă de anul trecut pe fondul scăderii stocurilor.Preţurile vor continua să crească şi în perioada următoare", aspus Adina Someşan, marketing manager al Iveco România.
În condiţiile în care în 2009 şi 2010 importatorii de camioaneau oferit discounturi puternice pentru a reduce stocurile, acummajoritatea camioanelor se vând pe bază de comandă, iar livrarealor durează peste trei luni.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels