Companii

Transportatorii acuză starea proastă a drumurilor: E mai rentabil să ducem marfă în afara ţării

Transportatorii acuză starea proastă a drumurilor: E mai rentabil să ducem marfă în afara ţării

În primele patru luni ale acestui an vânzările de vehicule comerciale pe piaţa locală au înregistrat o creştere de aproape 8%, la aproape 3.800 de unităţi

Autor: Bogdan Alecu

02.06.2011, 23:56 621

Bujor Stănescu, directorul de logistică al com­paniei detransport şi distribuţie Aquila, con­sideră că activitatea firmelorde tran­sport în afara ţării aduce un profit mai mare şi un venitmai sigur decât pe piaţa locală, în con­diţiile în care un camionpoate parcurge mai mulţi kilometri în Vest decât în Ro­mânia.

"În România camioanele au o viteză medie de sub 50 km/h la carese adaugă şi timpii mari de încărcare şi descărcare. Astfel cu greuse pot parcurge lunar mai mult de 6.000 km. Mai mult, având învedere starea drumurilor în România, şi chel­tuielile curepa­raţiile sunt destul de mari. Pe de altă parte, în transportulinternaţional se pot parcurge lunar peste 14.000 km cu un singurşofer având în vedere viteza medie de 80 km/h, la care se adaugă şicosturile de între­ţinere mai mici", a declarat Bujor Stă­nescu încadrul unei conferinţe organizate de re­vista de transport şilogistică Tran­zit. Aquila şi-a extins flota în acest an de lapuţin peste 300 de camioane anul trecut la aproape 470 de vehiculecomerciale anul acesta.

"Profitul a crescut anul trecut, la fel şi cifra de afaceri, darîn acelaşi timp s-au scumpit anvelopele şi motorina. O bună partedin creşterea cifrei de afaceri vine din aceste scumpiri, în timpce profitabilitatea ca pro­cent din costuri a scăzut", a spusStă­nescu. El a subliniat că avansul din acest an vine dintr-ocreştere uşoară a importurilor de mărfuri.

În primele patru luni ale acestui an vân­ză­rile de vehiculecomerciale pe piaţa locală au înregistrat o creştere de aproape 8%po­tri­vit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiIm­portatorilor de Automobile (APIA), la aproape 3.800 deunităţi.

Jucătorii din piaţă se aşteaptă că în 2012 vân­zările decamioane să accelereze pe fon­dul intrării în vigoare a normelor depoluare Euro 6 de la 1 ianuarie 2013, acestea fiind cu 10-13.000 deeuro mai scumpe decât cele Euro 5 datorită noilor tehnologii."Preţurile ca­mioanelor au înce­put să crească cu aproximativ10-15% faţă de anul trecut pe fondul scăderii sto­cu­rilor.Preţurile vor continua să crească şi în pe­rioada urmă­toare", aspus Adina So­me­şan, marketing mana­ger al Iveco România.

În condiţiile în care în 2009 şi 2010 im­por­tatorii de camioaneau oferit discounturi pu­ternice pentru a reduce stocurile, acumma­joritatea camioanelor se vând pe bază de co­man­dă, iar livrarealor durează peste trei luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO