Companii

Transportatorii acuză starea proastă a drumurilor: E mai rentabil să ducem marfă în afara ţării

Transportatorii acuză starea proastă a drumurilor: E mai rentabil să ducem marfă în afara ţării

În primele patru luni ale acestui an vânzările de vehicule comerciale pe piaţa locală au înregistrat o creştere de aproape 8%, la aproape 3.800 de unităţi

Autor: Bogdan Alecu

02.06.2011, 23:56 621

Bujor Stănescu, directorul de logistică al com­paniei detransport şi distribuţie Aquila, con­sideră că activitatea firmelorde tran­sport în afara ţării aduce un profit mai mare şi un venitmai sigur decât pe piaţa locală, în con­diţiile în care un camionpoate parcurge mai mulţi kilometri în Vest decât în Ro­mânia.

"În România camioanele au o viteză medie de sub 50 km/h la carese adaugă şi timpii mari de încărcare şi descărcare. Astfel cu greuse pot parcurge lunar mai mult de 6.000 km. Mai mult, având învedere starea drumurilor în România, şi chel­tuielile curepa­raţiile sunt destul de mari. Pe de altă parte, în transportulinternaţional se pot parcurge lunar peste 14.000 km cu un singurşofer având în vedere viteza medie de 80 km/h, la care se adaugă şicosturile de între­ţinere mai mici", a declarat Bujor Stă­nescu încadrul unei conferinţe organizate de re­vista de transport şilogistică Tran­zit. Aquila şi-a extins flota în acest an de lapuţin peste 300 de camioane anul trecut la aproape 470 de vehiculecomerciale anul acesta.

"Profitul a crescut anul trecut, la fel şi cifra de afaceri, darîn acelaşi timp s-au scumpit anvelopele şi motorina. O bună partedin creşterea cifrei de afaceri vine din aceste scumpiri, în timpce profitabilitatea ca pro­cent din costuri a scăzut", a spusStă­nescu. El a subliniat că avansul din acest an vine dintr-ocreştere uşoară a importurilor de mărfuri.

În primele patru luni ale acestui an vân­ză­rile de vehiculecomerciale pe piaţa locală au înregistrat o creştere de aproape 8%po­tri­vit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiIm­portatorilor de Automobile (APIA), la aproape 3.800 deunităţi.

Jucătorii din piaţă se aşteaptă că în 2012 vân­zările decamioane să accelereze pe fon­dul intrării în vigoare a normelor depoluare Euro 6 de la 1 ianuarie 2013, acestea fiind cu 10-13.000 deeuro mai scumpe decât cele Euro 5 datorită noilor tehnologii."Preţurile ca­mioanelor au înce­put să crească cu aproximativ10-15% faţă de anul trecut pe fondul scăderii sto­cu­rilor.Preţurile vor continua să crească şi în pe­rioada urmă­toare", aspus Adina So­me­şan, marketing mana­ger al Iveco România.

În condiţiile în care în 2009 şi 2010 im­por­tatorii de camioaneau oferit discounturi pu­ternice pentru a reduce stocurile, acumma­joritatea camioanelor se vând pe bază de co­man­dă, iar livrarealor durează peste trei luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO