Companii

Tuborg: ne vom mari cota de piata de la 9% la 15%

06.02.2008, 19:27 42

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor Tuborg si Carlsberg, intentioneaza sa isi majoreze anul acesta cota de piata cu sase procente, pana la 15%, pe fondul investitiilor realizate in cresterea capacitatii de productie.
"La sfarsitul anului trecut o capacitate de productie de 1,7 milioane de hectolitri si o cota de piata de 9% in volum si 12% in valoare. In urma finalizarii celei de-a doua berarii, in septembrie anul trecut, dar si a investitiilor pe care le vom derula anul acesta in marirea capacitatii de productie la 2,5 milioane de hectolitri, vom avea la finele lui 2008 aproximativ 15% din piata locala a berii", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB, filiala locala a producatorului olandez Carlsberg.
URBB a investit anul trecut peste 20 mil. dolari (14,4 mil. euro), pentru a majora capacitatea de productie a fabricii detinute de companie in Bucuresti de la 1,4 la 2 milioane de hectolitri.
"Investitiile totale ale companiei se vor ridica anul acesta la peste 20 de milioane de euro, 70% din aceasta suma fiind directionate catre punerea in functiune a unei noi linii de productie, iar restul catre marirea flotei si a sistemului de distributie", a spus Shaine. Alte 1,7 milioane de dolari (1,1 mil. euro) vor fi investite in 2008 in protectia mediului, iar peste 15 milioane de euro vor fi alocate bugetului de marketing, 10 milioane de euro, suma neta, fiind alocate strict bugetului de publicitate.
Presedintele URBB a declarat ca anul trecut compania a realizat o crestere a cifrei de afaceri de 17%, in lei, comparativ cu rezultatele obtinute in anul precedent. Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, URBB a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 292,3 mil. lei (82,9 mil. euro) si un profit de 57,5 mil. lei (16,3 mil. euro). Aplicand ritmul de crestere declarat de reprezentantii companiei la aceste rezultate, URBB a obtinut in 2007 o cifra de afaceri de 342 mil. lei, adica 102,3 mil. euro, in moneda europeana cresterea fiind de 23%.
"Anul trecut am crescut in volum cu 20% vanzarile pe segmentul de bauturi racoritoare si cu 15% cele pe segmentul de bere. In 2008 speram sa inregistram o crestere de 45% pe segmentul de bauturi racoritoare, de 20% pe bere si un plus de 20% la cifra de afaceri", a estimat Shaine.
El a adaugat ca in ianuarie compania a resimtit cresterea cu 10% a monedei euro, URBB importand 90% din materia prima folosita, dar ca va incerca sa nu creasca preturile peste nivelul inflatiei in cursul acestui an.
In prezent, 90% din vanzarile companiei sunt obtinute din vanzarile de bere, restul de zece procente fiind realizate prin comercializarea bauturilor racoritoare Orangina si Granini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO