Companii

Unilever a ajuns pe primul loc pe piata maionezei, dupa lansarea Hellmann's

19.02.2008, 21:25 648

Producatorul de bunuri de larg consum Unilever a ajuns pe primul loc pe piata locala a maionezei dupa ce a intrat cu al doilea brand, Hellmann's.
"Maioneza Hellmann's a fost lansata pe piata locala la sfarsitul lunii iulie a anului trecut, iar dupa patru luni, brandul a devenit lider valoric pe piata maionezei, cu o cota de piata de 15,5% in octombrie-noiembrie, conform The Nielsen Company", a declarat Daniel Barbulescu, category manager dressings & tea in cadrul Unilever South Central Europe (USCE).
Potrivit aceluiasi studiu, in intervalul mentionat compania avea o cota de piata de 25,4% pe segmentul maionezei, pe care mai activeaza cu brandul Knorr, lansat in 2003.
Principalii competitori pe acest segment de piata pentru Unilever sunt companiile Sima (brandul Spring), Hamker, European Food (Regal) si Orkla Foods (Bunica).
In prezent, USCE importa maioneza Hellmann's, cel mai vandut brand de maioneza la nivel mondial, de la fabrica grupului din Cehia. Compania detine la Ploiesti si facilitati locale de productie pentru aceasta categorie de produse.
Piata maionezei a inregistat un trend ascendent in ultimii ani, in 2007 cresterea fata de perioada anterioara fiind de 12%, conform datelor furnizate de companie.
"Am adus brandul Hellmann's in Romania pentru a valorifica si mai mult oportunitatea oferita de potentialul ridicat de crestere al pietei maionezei. In Romania, maioneza gata preparata, 'din magazin', este cumparata in doar o patrime din gospodarii. Insa, in acelasi timp, stilul de viata al multor consumatori devine din ce in ce mai activ, lasandu-le tot mai putin timp pentru gatit. De aceea, ne asteptam ca piata maionezei 'din magazin' sa isi continue cresterea", a explicat Barbulescu.
Producatorul Unilever este reprezentat in Romania de Unilever South Central Europe, o companie regionala care coordoneaza de la Bucuresti si operatiunile din Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova. Portofoliul Unilever pe piata locala mai cuprinde branduri precum Rama, Delikat, Dero, Dove, Rexona sau Sunsilk.
In anul 2006, Unilever a inceput procesul de reorganizare a activitatilor de productie in Romania, prin mutarea facilitatilor de productie a margarinei de la Targu-Mures si a unitatii de productie pentru supe concentrate si condimente de la Otopeni pe platforma industriala a companiei din Ploiesti.
Proiectul a inclus constructia unei fabrici de produse alimentare in locatia in care Unilever detine din 1995 o fabrica de detergenti. In 2007, compania a transferat la Ploiesti alte facilitati de productie, in urma deciziei de a reloca fabrica de margarina din Bulgaria.
Valoarea afacerilor Unilever South Central Europe (USCE) pe piata romaneasca a crescut in 2006 cu 18% fata de anul anterior, pana la 163 mil. euro, potrivit ultimelor reportari financiare disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO