Companii

Vanzarea TCE Logistica, amanata pentru a prinde in pret cresterea de 50% a afacerii

12.09.2006, 16:05 25

Octavian Radu, fondatorul grupului de firme RTC, afirma ca procesul de vanzare a companiei de cargo si curierat TCE Logistica a fost amanata tocmai pentru ca rezultatele in crestere de peste 50% din primul semestru sa ridice pretul de vanzare al companiei.
"Am amanat vanzarea, ca sa "includem" in pret dinamica de peste 50 % pe an a acestui business", afirma Octavian Radu. Cel mai devreme, vanzarea se va produce la finele lui 2007, mai spune reprezentantul grupului de firme RTC. La finele anului trecut, TCE Logistica a inregistrat o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de anul precedent si estimeaza o crestere peste acest nivel in 2006.
Bilantul realizat la mijlocul acestui an arata o crestere a cifrei de afaceri pana la
4 milioane de euro, cu peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Firmele de transport si logistica se vand cu multipli intre 0,5 si 1, raportati la rulaj (cifra de afaceri - n.r.), iar TCE are un buget pentru 2007 de 15 milioane de euro. Acestea sunt ramele in cadrul carora vanzatorul incearca sa argumenteze spre 15 milioane de euro, iar cumparatorul spre 7 milioane de euro", spune Octavian Radu.
Compania a anuntat in vara acestui an ca este in discutii cu potentiali cumparatori.
"Decizia de vanzare depinde foarte mult de capacitatea TCE de a creste si in continuare organic. Daca cresterea organica scade, TCE-ul sta mai bine pe mana unui jucator global. Acest moment nu a sosit inca si incerc sa-l aman cat pot de mult", precizeaza fondatorul RTC.
Reprezentantii companiei si-au propus vanzarea intregului pachet de actiuni si isi doresc, in acelasi timp, pastrarea managementului companiei.
"Managementul este unul dintre cele mai importante active pe care le avem", spune Octavian Radu. TCE este in discutii cu mai multe companii din Germania si Austria, interesate sa intre pe piata din Romania dupa momentul integrarii europene. Negocierile sunt deocamdata in faza de apropiere reciproca si de o mai buna cunoastere a businessului, potrivit lui Octavian Radu.
Reprezentantii companiei au exclus posibilitatea de a se vinde unui fond de investitii.
"Nu am avut oferte, dar este o chestiune de pret. Fondul este bun cand esti inecat in datorii si trebuie sa vinzi repede. Daca tii la pret, vinzi incet, cand businessul este matur si atunci strategicii platesc cel mai bun pret", mai spune Octavian Radu.
Deja, pe piata de curierat, mai multi jucatori se gandesc la posibilitatea unei vanzari sau a unei fuziuni.
"Am avut multe propuneri de fuziune pana acum, dar nu am gasit ceva care sa ne convinga", spun reprezentantii Fan Courier, care ocupa pozitia a doua pe segmentul de curierat intern la finele anului trecut.
Posta si curieratul sunt printre cele mai dinamice piete din Romania, cu rate de crestere de 30 - 40% pe an.
Mai mult chiar, unele companii si-au dublat in ultimii ani cifra de afaceri, iar previziunile pentru urmatoarea perioada sunt la fel de optimiste, cum este cazul celor de la Curiero sau Cargus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO