Companii

Vanzari de peste 35 mil. euro la Altex, la patru luni

05.05.2004, 00:00 20



Reteaua de magazine Altex a realizat vanzari de 35 milioane euro in primele patru luni ale acestui an, dupa ce luna aprilie a contribuit cu 12 milioane euro.



"Vanzarile mari inregistrate de reteaua noastra in primele luni ale anului au intrecut asteptarile noastre, cu exceptia lunii februarie, cand intreaga piata de profil a resimtit efectul noilor norme ale Bancii Nationale a Romaniei", a spus Dan Ostahie, presedintele Altex.



Potrivit acestuia, la vanzarile pe primele patru luni a contribuit si magazinul Media Galaxy, deschis in luna februarie pe o suprafata de 3.000 de metri patrati in cadrul Bucuresti Mall.



"Nivelul de dotare cu aparatura electronica si electrocasnica al romanilor este in jur de 30% la nivel national, fata de 80-90% in tarile occidentale. Astfel, cererea pentru aparatura electrocasnica traditionala precum aragazul, combina frigorifica si masina de spalat, va continua sa creasca in urmatorii 4-5 ani, pana vom reusi sa atingem un grad de dotare comparabil cu tarile vecine", a mai spus Ostahie.



Reteaua Altex a vandut in luna aprilie , potrivit reprezentantilor, aproximativ 5.000 aragazuri, 4.000 combine frigorifice si 3.000 epilatoare, acestea fiind cele mai bine vandute produse in aceasta perioada.



Altex intentioneaza sa isi extinda anul acesta reteaua, estimand, potrivit oficialilor sai, o crestere a pietei de profil cu aproximativ 15%. In prezent Altex detine 120 de magazine in peste 70 orase.



Planul de expansiune are la baza inaugurarea magazinelor pe suprafete mari de expunere, intre 500-1.000 metri patrati, pentru a cuprinde noi categorii de produse (telefonie mobila, muzica, film) si game mai largi ale categoriilor existente (IT, electronice, accesorii).



Grupul Altex cuprinde reteaua de magazine Altex, firma de logistica si transport 8TIM si compania de distributie si vanzari en gros Italromtex.



Reteaua Altex a anuntat pentru anul trecut vanzari de peste 136 milioane euro. Principalii concurenti ai companiei pe piata romaneasca sunt retelele specializate Cosmo, Domo si Flanco. Chiar daca nu sunt in lupta directa, jucatorii internationali, precum Metro, Carrefour, Selgros sau Cora concureaza se lupta la randul lor pentru aceeasi clienti ca si retelele specializate de magazine electronice si electrocasnice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO