Companii

Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 de mil. lei, dar pandemia a venit să întrerupă această perioadă de creşteri. Trei branduri – Strongbow (Heineken), Somersby (Carlsberg) şi Dacic (Zarea) – domină clar piaţa de cidru, având o cotă de piaţă cumulată de circa 70%

ANALIZÄ‚

Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape...

Autor: Cristina RoÅŸca

29.09.2020, 18:40 220

♦ Vânzările acestei băuturi realizate în mod tradiÅ£ional din mere au crescut puternic atât în volum ÅŸi valoare ÅŸi dacă nu ar fi venit pandemia de COVID-19 trendul ascendent s-ar fi menÅ£inut.

Românii au băut anul trecut 19 milioane de litri de cidru pentru care au plătit 280 de milioane de lei, arată cifrele companiei de cercetare de piaţă Euro­mo­nitor. Vânzările au crescut cu 11,7% în volum şi 17% în valoare comparativ cu 2018, trendul fiind în continuare puternic ascendent. De altfel, piaţa aproape s-a dublat în perioada 2016-2019, atât în volum, cât şi în valoare.

O explicaţie pentru această situaţie rezidă în faptul că această băutură e relativ nouă pe piaţa locală. Mai exact, gigantul olandez Heineken a deschis această piaţă în prima parte a lui 2015 când a lansat brandul Strongbow, ajuns rapid lider de piaţă. Şi astăzi marca este numărul unu ca vânzări, cu 36,9% cotă de piaţă, arată datele Euromonitor. Totuşi, între timp, piaţa s-a aglomerat, competiţia s-a înteţit, iar cifrele arată altfel.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO