Companii

Vanzarile Coca-Cola au scazut si in trimestrul II cu circa 5%

Vanzarile Coca-Cola au scazut si in trimestrul II cu circa 5%
06.08.2009, 19:22 89

Declinul vanzarilor in T2 a fost similar celui raportat de companie pe primele trei luni din an, astfel incat dinamica la semestru poate fi estimata tot in jurul a -5%, in volum.

Coca-Cola este cel mai mare jucator pe piata locala a bauturilor non-alcoolice, cu afaceri de 550 mil. euro la nivelul anului trecut.

"Volumele vandute in Romania si Bulgaria s-au redus cu un procent median de o singura cifra (un ritm in jurul a 5%, mid single digits) in trimestrul al doilea, ceea ce reflecta impactul turbulentelor din economie si efectele diminuarii cheltuielilor pentru bauturi racoritoare in cele mai profitabile canale de distributie cu consum imediat", se precizeaza in raportul Coca-Cola Hellenic.

HoReCa se numara printre canalele la care se face referire in raport, acesta fiind in declin in acest moment din cauza diminuarii numarului de clienti si a notei de plata in locuri precum restaurante, baruri sau cafenele.

Printre canalele de distributie afectate de scaderea consumului se numara si benzinariile, estimarile distribuitorilor indicand un declin intre 7 si 15% in primele 3 luni fata de aceeasi perioada din 2008.

 

Prima scadere semestriala

Imbuteliatorul local al Coca-Cola a inregistrat in 2009 prima scadere semestriala a vanzarilor pe piata romaneasca, dupa ce in ultimii ani compania si-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10%, pe o piata cu cresteri de consum.

Pe fondul aparitiei primelor scaderi in vanzari, compania a anuntat la inceputul acestui an ca va continua reorganizarea unor activitati, proces demarat in urma cu 2-3 ani si care a dus la diminuarea numarului de angajati cu circa 700 de persoane in acest interval.

Astfel, la inceputul anului reprezentantii companiei au anuntat ca pentru 2009 este prevazuta taierea a 100 de joburi la Coca-Cola HBC Romania din cele 2.300 de locuri de munca existente la acea data in companie.

Are jumatate de piata in volum

Costurile de restructurare pe piata romaneasca au fost estimate de Coca-Cola Hellenic la 0,7 mil. euro, un nivel similar fiind inregistrat si la subsidiarele din Polonia si Rusia.

Aceasta valoare ar putea include cheltuielile cu pachetele compensatorii ale celor 100 de angajati disponibilizati in acest an, fiecare din aceste persoane primind la plecare intre 7 si 10 salarii, potrivit datelor comunicate anterior de producator.

In Romania, imbuteliatorul Coca-Cola detine o cota de piata de circa 50% in volum. Compania a trecut pentru prima data pragul de vanzari de un miliard de litri in anul 2007, pe o piata a bauturilor non-alcoolice estimata la putin peste doua miliarde de litri. Cei mai mari competitori ai sai sunt Pepsi, Romaqua (producatorul Borsec) si European Drinks.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO